قرارداد طرح های منابع طبیعی سفر رییس جمهور به البرز اجرایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و ‌آبخیزداری استان البرز با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور و اختصاص اعتبار برای اجرای طرح های منابع طبیعی البرز گفت: مقدمات کار برای عقد قرارداد اجرای این طرح ها با استفاده از اعتبارات مذکور در حال انجام است.
عصرآزادی آنلاین: حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز روز چهارشنبه نهم آذر ماه سالجاری با بیان اینکه از محل سفر رییس جمهور به استان ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
وی با اشاره به بحران ریزگردها و توسعه کانون های ریزگرد در استان، اظهار داشت: از اعتبار اختصاص یافته سه میلیارد تومان برای اجرای طرح های مقابله با ایجاد کانون های ریزگرد است که ۲ میلیارد تومان آن تایید شده و بایستی هر چه سریع تر یک میلیارد تومان باقی مانده نیز به استان پرداخت شود.
وی با بیان اینکه مقدمات کار در سامانه مربوطه برای شناسایی پیمانکار انجام شده، گفت: تامین منابع مالی کمک بسیار خوبی در بازه زمانی مشخص برای حوزه منابع طبیعی استان در پی دارد.
فرضی دیگر طرح های مصوب برای اجرا را در حوزه تولید نهال، اجرای طرح های آبخیزداری و توسعه بیابان ها عنوان کرد و افزود: طرح های مرتع، جنگل، راه اندازی ۲ پایگاه اطفای حریق در اعتبارات سفر رییس جمهور دیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: این اعتبارات برای پروژه های یک تا سه ساله این بخش دیده شده است.

 

در سفر  18 فروردین ماه امسال رییس جمهور و هیات  دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه ای با اعتباری حدود ۱۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت، همچنین پیشنهاد ارتقا  سه شهر کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان نیز مطرح شد که مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت و دراین زمینه دستور ویژه صادر کردند.
موافقت با اختصاص ۲۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات و ۶۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک ها برای پیشبرد پروژه ها  از دیگر رهاوردهای سفر رئیس جمهوری به استان البرز بود که باید تصویب اعتبار برای ی ۵۴ طرح در بخش زیربنایی استان با ۶ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان اعتبار، ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و بانک ها  را نیز اضافه کرد.
در سفر یک روزه رئیس جمهور به البرز در بخش صنعت و معدن نیز ۶ توافق با اعتباری حدود ۱۵۵ میلیارد تومان و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات  صورت گرفت.
در حوزه فرهنگی و آموزشی و ورزشی نیز ۳۹ توافق با اعتباری حدود یک هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان و در بخش رفاهی و اجتماعی ۱۶ توافق با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان و ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد و در حوزه بهداشت و درمان نیز ۱۳ توافق با اعتباری بیش از ۷۵۵ میلیارد تومان و در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۲۹ توافق با اعتباری حدود ۷۳۸ میلیارد تومان انجام شد.
براساس گزارش استاندار البرز در سفر رئیس جمهور به این استان در حوزه اشتغال چهار  توافق با اعتباری حدود ۳۴۰ میلیارد تومان و تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و در حوزه های امنیتی، انتظامی و قضایی نیز ۹ توافق با اعتبار ۲۵۱ میلیارد تومان صورت پذیرفت و در مجموع نیز سرمایه گذاری و مشارکت بانک ها طی ۲ توافق به ۲۲ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان مورد موافقت قرار گرفت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.