اهمیت حضور برندهای تولید کفش آذربایجان در نمایشگاه بین المللی آی مُد تورکیه از نگاه "عصرآزادی"

کفش تبریز در تکاپوی کسب بازارهای جهانی

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

شصت و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی مُد کفش استانبول موسوم به Aymod 2023 آی مُد پس از ۴ روز فعالیت در مرکز نمایشگاهی استانبول ifm به کار خود پایان داد.
مذاکره با مسئولان نمایشگاه آیسف Aysaf جهت حضور تولیدکنندگان در این نمایشگاه، با مسئولان دانشگاه تاسو جهت برگزاری دوره های آموزشی مدل‌ سازی و طراحی اعضای اتحادیه، نشست های تخصصی با اساتید کفش تورکیه، بازدید رایزن فرهنگی ایران در تورکیه و رئیس اتحادیه کفش استانبول از غرفه ها از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه تخصصی بود.
در تورکیه بیش از ۱۰۰ نمایشگاه تخصصی و بین‌ المللی در حوزه‌ های مختلف تجاری و صنعتی در شهرهای مهم آن همچون استانبول، آنتالیا، آنکارا، بورسا، قازی آنتب، ائسکی‌ شهیر، ازمیر و غیره با حضور برندهای تورک و بین‌ المللی در صنایع گوناگون برگزار می‌ گردد که آی مد یکی از سرآمدترین آنهاست و برندهای آذربایجان شرقی حضور پررنگی در آن یافتند که حتماً منجر به کشف شکاف بازارهای جهانی و منافع اقتصادی خواهد شد…

◾️حضور اول

نمایشگاه مُد کفش استانبول AYMOD جامع ترین نمایشگاهی است که با ساختار پویا و پایدار خود در راستای رشد در خط مقدم هویت بین المللی خود قرار دارد و سالانه به رشد خود ادامه می دهد لذا به عنوان مهم‌ ترین پلتفرم تجاری جهان که نمایشگاه‌ ها را گردهم می‌ آورد در آخرین مدل ها و ترندها در مُد کفش و کالاهای چرمی جلب توجه می‌کند.
حضور در نمایشگاه‌ های تخصصی بین المللی تورکیه برای بسیاری از فعالان تجاری، کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی دارای اهمیت بالایی است زیرا آشنایی با جدیدترین محصولات رقبا، دانش و تکنولوژی های روز حوزه‌ های گوناگون تجاری و صنعتی از دستاوردهای حضور در نمایشگاه‌های تخصصی این کشور قلمداد می گردد.
در حقیقت، نمایشگاه‌ های تخصصی و بین‌ المللی این کشور، فرصتی استثنائی برای تولیدکنندگان، تجار و فعالان اقتصادی داخل کشورمان است تا با شناسایی نیاز مشتریان بین‌ المللی و به ویژه مشتریان تورک، سهم تجارت بین‌ المللی کسب و کار خویش را ارتقا دهند.
نحوه تحلیل و بررسی رقبا و بازار حوزه تجاری و صنعتی، ارائه خدمات و کالاهای منطبق بر نیازهای مشتریان را فراهم می‌سازد لذا یافتن شرکای تجاری بین‌ ا‌لمللی یکی دیگر از مزیت‌ های حضور در نمایشگاه‌ های بین‌ المللی است که استانبول تمام آنها را یکجا دارا بوده و می تواند سکوی پرتاپ صادرات تولیدات کفش های ساخت تبریز باشد.

◾️حضور دوم

دبیر اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش آذربایجان‌ شرقی به حضور بیش از ۴۰۰ برند خارجی از کشورهای مختلف جهان و شرکت‌ های تورک پرداخت و گفت: ۱۴ برند نیز از ایران حضور داشتند که ۱۱ برند آن از تبریز بود و برای دومین بار در قالب پاویون صنعت کفش تبریز، یک برند از تهران، یک برند از اصفهان و یک برند از منطقه آزاد تجاری ارس در کنار برندهای مطرح جهانی حضور یافته و محصولات خود را با استقبال بسیار خوب تجار خارجی عرضه نمودند.
“عین الله حسین زاده” افزود: در این دوره از نمایشگاه آی مد استانبول تعداد غرفه ها نسبت به دوره قبل افزایش چشمگیری داشت و از تبریز برندهای مطرحی همچون تولیدی کفش آقانژاد، همگام، معراج طب، مادو، ماکسیم، ریتکس، قربانی وفا، استار، توگو طب، سی سی و شرکت آناک چرم حضور داشتند و در این مدت به ارائه توانمندی‌های خود و صنعت کفش تبریز پرداخته و نشان دادند که صنعت کفش تبریز در بازارهای جهانی جایگاه خاصی برای عرض اندام دارد.
وی اضافه کرد: اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش آذربایجان‌ شرقی در این دوره نیز همانند ادوار گذشته، به‌ عنوان مجری و هماهنگ کننده حضور برندهای تبریزی فعالیت داشت و یک غرفه از سوی ستاد اجرایی نمايشگاه آی مد جهت معرفی بیشتر صنعت کفش تبریز به اتحادیه واگذار گردید.

◾️حضور سوم

رئیس اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش آذربایجان‌ شرقی ضمن قدردانی از حمایت‌ های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شرکت شهرک‌ های صنعتی استان و به ویژه اتاق بازرگانی تبریز، هدف از حضور برندهای تبریزی در این نمایشگاه را توسعه صادرات، معرفی محصولات داخلی و کسب بازارهای جهانی دانست.
“علیرضا جباریان فام” افزود: طی مدت حضور در این نمایشگاه تجربه و شناخت خوبی از بازارهای جهانی به‌ دست آورده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات صادرات کفش قرار گرفتیم که قطع یقین این امر در رونق تولید و توسعه صادراتی نقش اساسی ایفا خواهد کرد.
رئیس انجمن کفش تبریز هم با ابراز خرسندی از حضور برندهای کفش تبریز جهت کسب سهمیه در بازارهای خارجی گفت: این اقدام با همکاری اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش آذربایجان‌ شرقی و انجمن کفش تبریز برگزار شد و در معرفی توانمندی‌ های صنعتگران استان بسیار موثر بود، به طوری که طی این چهار روز مراودات تجاری و اقتصادي خوبی صورت گرفت و توليدکنندگان حاضر در نمايشگاه با تجار بسیاری از کشورهای جهان آشنا شدند.
“مهدی آقانژاد” با اشاره به اینکه، صنعت کفش ایران می‌تواند با تداوم حضور در نمایشگاه‌های خارجی، توانمندی‌ های خود را نشان دهد افزود: از مسئولان کشور استدعا داریم با حمایت‌ های خود موجب حضور برندهای کفش ایران، نه تنها در نمایشگاه آی مد ترکیه بلکه سایر نمایشگاه‌های تخصصی چرم و کفش شوند تا شاهد کسب سهمیه بیشتری در بازارهای جهانی باشیم.

◾️حضور آخر

یک فعال حوزه کفش تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه آی مد استانبول گفت: این نمایشگاه موجب ارتباط شرکت های تورک با سایر کشورها و بازارهای جهانی کفش شده است به طوری که مشتریان اصلی نمایشگاه نیز از کشور روسیه و کشورهای منطقه اوراسیا و آذربایجان هستند.
“آرش خادم” با اظهار امیدواری از برگزاری نمایشگاه های مشابه کفش و صنایع چرمی در داخل کشور افزود: وقتی با بسیاری از بازدیدکنندگان و تولیدکنندگان صحبت نموده و کاتولوگ های کفش سی سی را مشاهده می کردند از اینکه در ایران کفش های باکیفیت و قابل عرضه در بازار جهانی تولید می شود، اظهار تعجب می کردند.
وی تاکید کرد: برای معرفی هرچه بیشتر محصولات چرمی داخل کشور می توان نمایشگاه های مشابهی را در جزیره کیش برگزار کرد و از شرکت‌های معتبر و مطرح از سرتاسر جهان برای شرکت در آن دعوت به عمل آورد.
بدین ترتیب، نمایشگاه بین المللی آی مد استانبول بهترین مرجع برای مواد اولیه در تورکیه محسوب می‌ شود و فرصتی مناسب برای دیده شدن صنعت کیف و کفش شرکت کنندگان توسط دنیا را فراهم می‌آورد لذا این نمایشگاه را می توان یکی از نمایشگاه‌ های تجاری پیشروی صنعت کفش جهان در زمینه چرم و محصولات چرمی دانست که طراحی های مد آن برای مردان، زنان و کودکان به طور جدی دنبال می‌ شود و بستری مناسب برای عرضه طیف گسترده‌ ای از محصولات بر اساس سلیقه و خواست مشتریان می‌ باشد که با تلاش عوامل برگزاری آن، گویا تبریزی ها دست پُر به وطن بازگشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.