مدال طلا مربی تراکتور در بازی‌های آسیایی

محمد نصرتی در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان کره جنوبی به مدال طلا دست یافته بود.
عصرآزادی آنلاین: تیم زیر 23 سال ایران در بازی‌های آسیایی 2002 پوسان کره جنوبی به مدال طلا دست یافته بود. در این رقابت‌ها ابوالفضل حاجی‌زاده از فوتبال تبریز در تیم ملی امید ایران حضور داشت.
همچنین محمد نضرتی مربی فعلی تیم تراکتور هم جزو بازیکنان تیم زیر 23 سال ایران بوده و نقش بسزایی در قهرمانی ایران داشته و به مدال طلا بازی‌های آسیایی دست یافت.
تیم ملی زیر 23 سال ایران با هدایت برانکو ایوانکوویچ و استفاده از 3 بازیکن بزرگسال در بازی های آسیایی 2002 پوسان کره جنوبی به میدان رفت و پس از شکست میزبان رقابت ها در مسابقه فینال برابر ژاپن قرار گرفت تا با پیروزی در این بازی عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کنند.
این تیم در مرحله گروهی ابتدا 10 بر صفر تیم افغانستان را مغلوب کرده و برابر تیم لبنان هم به پیروزی دو بر صفر رسید و با تساوی یک بر یک برابر قطر به عنوان سرگروه به مرحله حذفی صعود کرد.
در مرحله یک چهارم نهایی تیم ایران با یک گل از سد تیم کویت عبور کرد تا به حساس ترین بازی خود برابر میزبان رسد. بازی تیم های ایران با کره جنوبی بعد از 120 دقیقه گلی در بر نداشته و تیم ایران در ضربات پنالتی تیم کره جنوبی را مغلوب و به دیدار نهایی رقابت ها راه یافت.
در دیدار فینال ایران با 2 گل تیم ژاپن را مغلوب و به مقام قهرمانی بازی های آسیایی دست یافت. این آخرین قهرمانی ایران در آسیا تا به امروز به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.