فرماندار هشترود با بیان اینکه مردم این شهرستان ۳ برابر استاندارد کشوری و ۵ برابر استاندارد دنیا آب مصرف می کنند، بر رعایت الگوی مصرف تاکید کرد.

فرماندار: هشترودی ها ۳ برابر استاندارد کشوری آب مصرف می کنند

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، امین امینیان در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان خانواده افزود: تصفیه خانه آب شرب شهر هشترود هر روز ۱۵۰ تا ۲۰۵ لیتر در ثانیه آب سالم پمپاژ می کند و به مصارف شهری برای هر فرد ۵۸۹ لیتر آب می دهد .
وی از برخورد با افرادی که با آب شرب باغات خود را آبیاری می کنند خبر داد .
امینیان در ادامه با اشاه به کاهش وقایع حیاتی در شهرستان هشترود گفت: میزان ازدواج ۱۵ درصد، طلاق ۱۱.۵درصد و میزان زاد و ولد ۱۷.۵ درصد در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
فرماندار هشترود از تشکیل ۷ صندوق خرد روستایی زنان در روستاهای شهرستان خبرداد و گفت: ۹ صندوق هم در صورت تامین اعتبار در حال تشکیل است.
وی گفت: تا یک ماه آینده خانه مهارت با اهداف آشنایی سبک زندگی خانواده ، هنر آموزی ، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فضای مجازی و آشپزی در هشترود احداث خواهد شد و خانه نوجوان با آموزش مهارت های زندگی با رویکرد تقویت خودباوری و عزت نفس در تحقق راهبردها، اهداف و سیاست های فرهنگی اجتماعی نیز تا پایان امسال احداث و ایجاد خواهد شد.
وی از پرداخت ۱۲ میلیارد ریال وام کم بهره خوداشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار در یک سال گذشته توسط بهزیستی هشترود برای رشته های دامداری , کشاورزی , قالیبافی , زنبورداری , آرایشگری, خیاطی و گلدوزی خبرداد و گفت: برای ۴۰ نفر هم بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.

سرانه مصرف آب در کشورمان ۱۵۰ لیتر است که به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.