«کیو» از ماهنامه‌های معروف موسیقی در انگلیس به دلیل خسارت اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، پس از ۳۴ سال فعالیت این ماه آخرین نسخه خود را منتشر می‌کند.

کرونا «کیو» را تعطیل کرد

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، تد کسلر (Ted Kessler) دبیر ماهنامه موسیقی کیو (Q) روز دوشنبه در توئیتی از تعطیلی این مجله خبر داد و کرونا را مسئول مشکلات مالی وارده به این مجموعه دانست.

تیراژ این ماهنامه در ماه‌های اخیر در مقایسه با ۲۰۰ هزار نسخه در سال ۲۰۰۱، به تنها ۲۸ هزار و ۳۵۹ نسخه کاهش یافته بود و شیوع کرونا عرصه را بر این نشریه تنگ‌تر کرد.

نسخه آخر این ماهنامه سه‌شنبه هفته آینده تحت عنوان ماجراجویی با افسانه‌ها؛ از ۱۹۸۶ تا ۲۰۲۰ منتشر می‌شود و شامل گزیده‌ای از بهترین مصاحبه‌های این مجله با چهره‌های محبوب دنیای موسیقی از جمله دیوید بویی، جونی میچل و پرینس خواهد بود.  مجله کیو که در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد، به مصاحبه‌های مفصل و تنوع مطالب از سبک‌های راک و رپ گرفته تا پاپ و R&B شناخته می‌شد.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یادکرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۱۳ میلیون نفر را مبتلا کرده است که از این میان بیشتر از ۶۱۹ هزار نفر جان باخته اند. شواهدی از ابتلای افراد به این بیماری از چهارشنبه (۳۰ بهمن) در ایران نیز دیده شد که تاکنون ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر از آنها درگذشته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت ها شده و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.