تحقیق و پژوهش باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اولویت پژوهش تحقیق و پژوهش در دستگاه‌های اجرایی از آغاز برنامه‌های توسعه‌ای خبر داد و  گفت: هیچ گرهی بدون تحقیق و پژوهش باز نمی‌شود.

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با تاکید بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تقویت حوزه پژوهش اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نیز تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف پژوهشی به کار گیرند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم عدم توجه به بحث پژوهش را ریشه همه مشکلات جاری دانست و گفت: اگر در گذشته بحث پژوهش جدی گرفته می‌شد امروز شاهد مشکلات متعددی مانند کمبود آب نبودیم.

رضا باقری بنابی با بیان اینکه هرچه در بخش پژوهش هزینه شود سرمایه‌گذاری است، افزود: خروجی پژوهش باید منجر به حل مشکلات شود و اگر امروز در بخش‌های مختلف دچار مشکل هستیم به خاطر این است که پژوهش خوبی در آن بخش انجام نشده است.

وی، اختصاص یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌ها به بحث پژوهش را ناکافی دانست و گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان بحث پژوهش را پیش برد و باید کمک کنیم تا با اصلاح قانون، این اعتبارات افزایش یابد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد بند ز تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور در خصوص اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و فرایند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان، سه عنوان از طرح‌های پژوهشی سال قبل و چهار محور اولویت‌دار پژوهشی استان به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه ۹ گروه کاری در ذیل این کارگروه تشکیل شده است، افزود: تمام اسناد بالادستی در تهیه برنامه اقتصادی استان برای سال ۹۹ لحاظ شده و بخش‌های مهم وظایف دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

علی جهانگیری با تاکید بر اینکه برای هر طرح یا پروژه اقتصادی در استان، فهرست اقدامات لازم تعریف شده است، افزود: اولویت ما در تهیه این برنامه، پیگیری در حین اجرای پروژه است و پیشنهاد می‌کنیم که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان متولی برنامه‌های توسعه، روند تحقق این برنامه را رصد کند.

در این جلسه همچنین ۱۲ مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان شرقی از جمله طرح جامع شهر عجب‌شیر به تصویب رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.