باید مراسم عزاداری ایام محرم در فضای باز برگزار شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم در مکان روباز و با رعایت پروتکل‌ ‌های بهداشتی، اظهار کرد: عزاداری‌ها در شرایطی برگزار شود که امکان کنترل بیماری باشد.

محمد حسین صومی گفت: زنده تلویزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا بر این است که عزاداری‌ها با تصمیمات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد و مباحثی که بارها در کمیته‌ها و جلسات مختلف مطرح شده است، برگزار شود.

وی تاکید کرد: بهتر است عزاداری‌ها در فضای باز برگزار شده و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت شود، روز اول محرم برنامه‌ای در استان نخواهد بود و در سراسر کشور نیز بر سر این موضوع توافق شده است.

وی بیان کرد: همچنین تاکید داریم افراد مسن به ویژه افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در اجتماعات خودداری کنند، چرا که حضور در هر اجتماعی، امکان تکثیر ویروس و گسترش بیماری را افزایش می‌دهد، در مورد مراسم محرم، نگرانی ما بیشتر در مورد کسانی است که به عنوان تماشاگر در مراسم حضور پیدا می‌کنند.

صومی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی، گفت: امروز بیست و سوم مرداد ماه، حدود ۳۰ درصد از نمونه گیری‌ها یعنی نمونه ۲۰۰ نفر از ۶۰۰ نفر مثبت اعلام شد و این نشان از حضور کرونا در جوامع است.

وی با بیان اینکه هر روز ۹ الی ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت می‌شوند، اظهار کرد: در مجموع ۶۷۰ بیمار در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری بوده و ۹۶ نفر به کمک ونتیلاتور نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری آزمون کنکور در هفته‌های گذشته، هفته جاری و هفته های آینده، خطاب به خانواده‌ها خاطر نشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی به طور کامل رعایت می‌شود، تقاضا داریم تا والدین کمتر در بیرون از حوزه‌های امتحانی حضور پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.