ماسک می‌تواند ۸۰ درصد از نفوذ ویروس کرونا جلوگیری کند

به گزارش عصر آزادی آنلاین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: ماسک تا ۸۰ درصد می‌تواند از انتشار و همچنین نفوذ ویروس کرونا به مجاری تنفسی جلوگیری کند افزود: شستن مرتب دست‌ها حدود ۵۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند

محمد بهبهانی، متخصص میکروب شناسی پزشکی با اشاره به اینکه ماسک تا ۸۰ درصد می تواند از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کند، گفت: برخی از ماسک های موجود استاندارد نیستند و ویروس از آنها عبور می‌کند و اگر ماسک استانداردهای لازم را داشته باشد، تقریبا از انتشار بیماری جلوگیری می کند.

این میکروب شناس، مهمترین راه انتقال بیماری را دهان، بینی و چشم اعلام کرد و اظهار داشت: به نظر نمی رسد ویروس کرونا از طریق غذا و خوراک امکان انتقال به بدن را داشته و به عبارتی فرد را مبتلا کند.

بهبهانی با اشاره به اینکه حتی در مورد عفونت های بیمارستانی هم از بهترین راه‌های مقابله، شستشوی مرتب دست ها می باشد توضیح داد: براساس آخرین گزارش محققان آمریکایی، شستن مرتب دست ها، بیش از ۵۰ درصد از ابتلا به عفونت ها از جمله ویروس کرونا جلوگیری می کند.

او یکی از موثرترین راه ها را برای ضدعفونی کردن شست و شو دانست و شستن دست ها را سنگر نخست مقابله با ابتلا به ویروس کرونا دانست.

به گفته این متخصص میکروب شناسی پزشکی، شستن مرتب دست ها موضوع خیلی مهمی به مراتب بهتر از محلول های ضدعفونی است که ممکن است برای پوست و محیط هم مضر باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.