وزیر راه و شهرسازی: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی زمینه مقابله با سوداگری مسکن

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس درباره آخرین اقدامات برای راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه از ارسال پیامک به یک و نیم میلیون نفر از مالکان خانه‌های خالی خبر داد.
محمد اسلامی گفت: خوشبختانه در یک ماه اخیر اقدامات مثبتی در حوزه تکمیل اطلاعات سامانه مذکور صورت گرفته و قطعا این سامانه کمک شایانی به سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای قوانین مالیاتی از جمله قانون مالیات بر خانه‌های خالی خواهد کرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مقابله با سوداگری در عرصه مسکن و تبدیل مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است تا بازار به سمت ثبات و آرامش حرکت کند.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سامانه املاک و اسکان با تلاش گسترده وزارت راه و شهرسازی بهمن‌ماه سال گذشته رونمایی شد و تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کردند و پس از آن با راستی آزمایی صورت گرفته، به مالکان دارای خانه‌های خالی پیامک ارسال شد.
اسلامی گفت: در شرایط کنونی برای حدود یک و نیم میلیون نفر از مالکان مساکن خالی پیامک ارسال شده و تعدادی زیادی از مردم با مراجعه به سامانه املاک و اسکان نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده‌اند.
اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مردم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه املاک اقدام کنند تا بتوانیم مرحله راستی آزمایی را به صورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم و پس از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس مفاد قانون بتواند از مشمولان نهایی مالیات اخذ کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.