پیگیری تامین واگن های قطار شهری تبریز از سوی استاندار/ تامین ۶۵ درصد واگن ها از داخل

به گزارش عصر آزادی آنلاین، استاندار آذربایجان‌شرقی در پیگیری تحویل واگن های قطار شهری تبریز از کارخانه واگن‌سازی ایریکو شهرستان ابهر  در شهرستان ابهر  با اعلام اینکه ایریکو ساخت ۲۱۵ واگن قطار شهری تبریز را متعهد شده است از تحویل ۲ رام شامل ۱۰ واگن  داخلی تا ۲ ماه آینده خبر داد.

محمدرضا پورمحمدی  ۳۰۰ واگن پیش بینی شده برای قطار شهری تبریز را با تامین 65 درصد آن توسط شرکت ایریکو و مابقی نیز از طریق واردات بیان نمود.

وی همچنین از برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تبریز برای ایجاد خط تراموا و تامین تجهیزات این پروژه نیز در صورت امکان و توانمندی شرکت ایریکو سخن گفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف تولیدی، تعمیرات و نوسازی انواع واگن‌ها در این کارخانه، از نزدیک در جریان روند تولید و ساخت بخشی از واگن‌های قطار شهری تبریز توسط این شرکت قرار گرفت.

شهردار تبریز هم گفت: در صورتی که واگن‌ها به موقع تحویل داده شود، تمامی امکانات و شرایط برای کاهش زمان انتظار در فاز سه خط ۱ قطار شهری تبریز فراهم است.

ایرج شهین باهر افزود: همان طور که زمان انتظار فاز یک و فاز ۲ خط ۱ مترو به ۱۳ دقیقه کاهش یافته است، این اتفاق در فاز سه نیز روی خواهد داد و زمان انتظار برای کل خط ۱ ثابت خواهد شد.

شهردار تبریز از آماده بودن مسیر فاز سه خط ۱ خبر داد و گفت: به طور جدی پیگیر انجام تعهدات این کارخانه در خصوص سهم قطار شهری تبریز هستیم.

 شهین‌باهر اعلام کرد: هزینه واگن هایی که امروز تحویل گرفته می‌شود پیش از این پرداخت شده و از این بابت مشکلی نداریم چرا که جزو تعهدات این مجموعه است.

وی ادامه داد: برای خط ۲ قطارشهری تبریز از طریق فروش اوراق مشارکت اقدام کرده ایم و در خط یک نیز سال گذشته فروش اوراق داشتیم. تا امروز بیش از تعهد خود در قبال قطارشهری عمل کرده ایم.

در جریان این بازدید همچنین قرارداد عملیات نگهداری، سرویس‌های پیشگیرانه و تعمیرات ناوگان، ماشین‌آلات و تجهیزات خط یک قطار شهری تبریز میان شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز و شرکت ایریکو امضا شد.

شرکت ایریکو اولین شرکت تولیدی در زمینه طراحی بدنه، بوژی و ساخت واگن با برند ایرانی است و در حال حاضر طراحی و تولید انواع خودروی ریلی، ریل‌باس، واگن مترو، واگن‌های باری، بوژی، ساخت قطعات و اجزای واگن، تعمیرات و نگهداری ناوگان و ارائه خدمات مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

خطوط قطار شهری تبریز شامل ۴ مسیر به طول ۷۰ کیلومتر و ۷۰ ایستگاه و یک خط برون شهری تبریز – سهند به طول ۲۰ کیلومتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.