پروازهای طولانی مدت، عامل انتشار کووید –۱۹

به گزارش عصر آزادی آنلاین، صنعت هواپیمایی، پرواز را به‌عنوان یک فعالیت کم خطر در جریان شیوع کرونا دانسته، اما نتایج دو تحقیق بین‌المللی جدید حاکی است که پرواز‌های مسافری طولانی مدت، عامل انتشار ویروس کرونا است.

محققان موسسه ملی بهداشت و اپیدمیولوژی ویتنام در تحقیق خود عنوان کردند: اگرچه صنعت پرواز بین المللی خطر انتقال بیماری در پرواز را پایین ارزیابی کرده، پروازهای طولانی مدت به موضوع نگران کننده تبدیل شده اند زیرا بسیاری از کشورها با وجود ادامه چرخه انتقال سندرم حاد تنفسی(SARS-CoV-۲) شروع به لغو محدودیت های پروازی کرده اند.

دانشمندان این موسسه در تحقیقی ۲۱۷ مسافر، خدمه پرواز و تماس های نزدیک را مورد بررسی قرار دادند و ۱۶ فرد مبتلا به کرونا را شناسایی کردند. ۱۲ نفر از این تعداد یعنی ۷۵ درصد مسافرانی بودند که روی صندلی های بیزنس کلاس یا کلاس تجاری نشسته بودند.

این تیم تحقیقاتی اعلام کرد: به این نتیجه می رسیم که خطر انتقال(SARS-CoV-۲) در هواپیما در طول پروازهای طولانی مدت، واقعی است و از پتانسیل تبدیل شدن به کووید –۱۹ برخوردار است.

در مطالعه دوم که در نشریه «بیماری های عفونی نوظهور» که از طرف مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا منتشر می شود، به چاپ رسید، این مساله مورد بررسی قرار گرفت.

محققان در این پژوهش چهار مسافر با علائم حاد سندرم تنفسی را که در پروازی ۱۵ ساعته از بوستون به هنگ کنگ سفر کرده بودند، مورد آزمایش قرار دادند.

دانشمندان برای اثبات انتقال بیماری بین این چهار نفر، ویروس های آنها را توالی بندی کردند و دریافتند که ژنوم ویروس همه این چهار نفر، ۱۰۰ درصد یکسان است.

محققان به این نتیجه رسیدند تنها مکانی که همه چهار نفر در مجاورت نزدیک با هم بودند، داخل هواپیما بوده است.

به گفته پژوهشگران، برای جلوگیری از چرخه انتقال این ویروس درجریان سفر، تدابیر مربوط به کنترل بیماری باید ادامه داشته باشد.

در همین حال، شواهد بسیار دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه پرواز می تواند عامل شیوع ویروس باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.