ما در برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی ربع رشیدی، در هر حالت تابع تصمیمات ستاد استانی کرونا هستیم/ اگر شرایط نامساعد باشد نمایشگاه را به شکل مجازی برگزار خواهیم کرد یا به زمان دیگری موکول خواهیم نمود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سعید غریب خواجه؛ مدیر عامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در نشست با خبرنگاران از آغاز ثبت نام هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵ آبان سال جاری در حال برگزاری خواهد بود.

وی در همین راستا، نمایشگاه رینوتکس را یک نمایشگاه تخصصی خواند و با تکیه بر شرایط خاص امسال، ادامه داد: در صورت تداوم چنین شرایطی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، نمایشگاه ربع رشیدی را برگزار خواهیم کرد. منتهی ما در هر حالت تابع تصمیمات ستاد استانی کرونا هستیم و در صورت نامساعد بودن شرایط، آن را به شکل مجازی برگزار خواهیم کرد یا به زمان دیگری موکول خواهیم نمود.
غریب خواجه در ادامه همین بحث، متذکر شد: صاحبان ایده و فن آوری، شرکت‌ های دانش بنیان و تولیدکنندگان سراسر کشور می‌توانند به آدرس اینترنتی www.rrto.ir و www.rinotex.ir مراجعه، و با مطالعه شرایط و ضوابط تبیین شده، در جشنواره و نمایشگاه ثبت نام نمایند.

وی در همین خصوص، با تکیه بر ۱۷ زون تخصصی در نظر گرفته شده این نمایشگاه، ابراز داشت: در هشتمین نمایشگاه ربع رشیدی نیز، چهار بحث ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌ سازی فنآوری ها، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیازمندی‌های مباحث شده را در نظر گرفته ایم.

مدیر عامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با درخواست از بخش های مختلف اقتصادی، برندها و تولید کنندگان استان برای حضور و شرکت در این نمایشگاه، گفت: بر اساس استانداردهای ارزیابی اتفاق افتاده که در نمایشگاه ها رخ می دهند، سال گذشته ۱۶ درصد از فن‌آوران شرکت کننده که یک درصد جهانی است، موفق به راه اندازی کسب و کار شده اند.

وی با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد از شرکت کنندگان نمایشگاه های گذشته اعلام کرده اند که در صورت امکان در نمایشگاه امسال نیز شرکت خواهند کرد، بر ارزیابی های انجام شده در نمایشگاه های پیشین اشاره کرد و تحقق در بحث ایجاد شبکه فروش را ۱۰ درصد، افزایش سهم بازار را ۵ درصد، جذب سرمایه گذاری های داخلی را ۳ درصد، اخذ وام را ۵ درصد و عقد قراردادهای داخلی را ۹ درصد خواند.
مدیر عامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در این راستا، با تکیه بر طرح های نمایشگاه های پیشین؛ تعداد طرح های اولین نمایشگاه را ۱۵۹ طرح، نمایشگاه دوم را ۵۹۳ طرح، نمایشگاه سوم را ۹۷۳ طرح، نمایشگاه چهارم را یک هزار و ۷۱۳ طرح، نمایشگاه پنجم را یک هزار و ۷۳۲ طرح، نمایشگاه ششم را یک هزار و ۶۱۲ طرح و نمایشگاه هفتم را سه هزار و ۲۲۲ طرح برشمرد.

وی در بخش پایانی این نشست با بیان این که امسال، سال جهش تولید است و با نظر به شرایط اقتصادی اخیر، در بعضی از بخش ها، چنین جهشی اتفاق نیفتاده است، اظهار داشت: با وجود چنین شرایطی، ما سعی کرده ایم در برنامه ها، ائلمان ها و امور جاری منطقه ویژه علم و فناوری، بحث جهش تولید را رعایت کنیم.

غریب خواجه در پایان با تکیه بر ظرفیت های بخش خصوصی و اظهار بر این که امسال تمام تلاش مان این است تا از بخش خصوصی نهایت بهره مندی را داشته باشیم، گفت: در نمایشگاه و جشنواره امسال نیز، جایزه علی پولاد به قوت خود باقی است و در پایان نمایشگاه، ۱۰ طرح را به عنوان طرح نمونه معرفی خواهیم کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.