مریم متین فرد، دبیر کمپین در گفتگو با عصرآزادی از برگزاری آن طی ۶ هفته آتی خبر داد

همگام با دانشجویان کمپین “ماسکووید” در ایام کرونایی تبریز؛ استفاده از ماسک، بهترین راه شکست کووید ۱۹

شهرام صادق زاده/ عصرآزادی: کمپین “ماسکووید” با همراهی دانشجویان پزشکی و با حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان آذربایجان شرقی با شعار “با ماسک، کووید ۱۹ را شکست می‌دهیم” در سطح شهر تبریز آغاز به فعالیت کرد.
در این ایستگاه ها علاوه بر آموزش و ساخت ماسک و شیلد، برنامه‌های جذاب و هدایای ویژه برای شهروندان و جوانان در نظر گرفته شده است که روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
شهروندان تبریزی می توانند از خدمات این کمپین در ایستگاه‌های مراکز خرید اطلس، لاله پارک، ستاره باران، محوطه مقابل استادیوم باغشمال، محوطه تفرجگاه شاه گولی و سنگفرش ولیعصر بهره مند گردند.

                                                       

دبیر این کمپین در گفتگو با “عصرآزادی” از تشکیل کمپین “ماسکووید” توسط دانشجویان پزشکی خبر داد و گفت: این کمپین در گروه های ۶ الی ۸ نفره در ایستگاه‌های مختلف به صورت ثابت برای اولین بار در تبریز برگزار می شود.
“مریم متین فرد” هدف از تشکیل این کمپین را غربالگری همراه با تب سنجی، پاسخ به سوالات کرونایی، تست روانشناسی کرونا، تست جسمی علایم‌ کرونا، مسابقات ساخت بهترین ماست و بهترین دلنوشته کرونایی عنوان کرد.
وی ادامه داد: در ۶ هفته آتی موضوعات مختلفی در زمینه مراقبت های کرونایی انجام خواهد شد که از جمله آنها می توان به توزیع ماسک در مناطق محروم شهر، غربالگری، مباحث روانشناسی و غیره برای نوجوانان، جوانان و کودکان اشاره نمود.

                                                   
این دانشجوی ترم ۸ پزشکی با ذکر این نکته که برای دانشجویان علاقه مند نیز موارد بهداشتی و ارائه ماسک، شیلد، تغذیه بهداشتی و غیره در نظر گرفته شده است افزود: دانشجویان از طریق طرح ابتکارات و شرکت در مسابقات هیجان انگیز در این کمپین مشارکت خواهند نمود تا همگی به سوی خودمراقبتی اجتماعی حرکت کنیم.

                                                     
متین فرد اضافه کرد: گاهی یک بیت شعر، یک نگاه، یک جمله و یا یک ملودی موسیقی می تواند در انسان تأثیر شگرفی بگذارد که شاید آن را تا آخر عمرش فراموش نکند، لذا ما نیز در برگزاری این کمپین به دنبال همان نگاهی هستیم که حاصل رضایت حاکی از آگاهی مردم دارد.
وی تاکید کرد: برای اینکه جامعه ای سالم داشته باشیم باید در بهداشت فردی خود تجدید نظر کرده و خودمراقبتی را پیشه کنیم تا بتوانیم از سایر همنوعان خود نیز مراقبت نماییم.

                                                 

گفتنی است کلیه برنامه های کمپین “ماسکووید” با رعایت پروتکل های بهداشتی و تجهیزات کامل فردی و با حضور دانشجویان پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.