استاد «خسرو پایاب» به رحمت خدا رفت

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان، خسرو پایاب کارگردان و مدرس تئاتر پیشکسوت تئاتر تبریز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

استاد خسرو پایاب، متولد مهرماه سال ۱۳۲۲ از جمله چهره‌هایی است که در طول عمر بابرکت خویش، تاثیر فراوانی در حوزه هنرهای نمایشی تبریز داشته است. وی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا روز گذشته در بیمارستان سینای تبریز بستری شده بود که صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

استاد پایاب، از سال ۱۳۳۷ تا سال ۱۳۴۰ در دبیرستان فردوسی با همکاری مرحوم قبه زرین نمایشنامه‌هایی از جمله به‌خاطر مهین، انتقام آر چیب لرو، کلاس هنرپیشگی، حاج آقا وقت دارید را روی صحنه برد. وی همچنین در قالب سازمان پیش‌آهنگی نمایشنامه‌هایی مانند فداکاران و هیچ وقت دیر نیست را در معرض دید عموم قرار داد.

این پیشکسوت تئاتر آذربایجان در سال ۱۳۴۶ گروه هنری آریا را با همکاری فرهنگ و هنر تشکیل داد و آثار ارزشمندی همچون پهلوان اکبر میمیرد، مستاجر و بهترین بابای دنیا را در کارنامه ثبت کرد.

این تلاشگر عرصه هنرهای نمایشی، به موازات فعالیت در تئاتر و ایفای نقش های مختلف نمایشی، در سینما و تلویزیون هم فعال بوده و سریال میراث، سریال کلید گم شده، تله فیلم پائیز پنبه دار، تله فیلم شب سرباز، تله فیلم خارهای غلطان، تله فیلم غبار در مه برای شبکه سهند و تله فیلم طومار برای شبکه دو، تله فیلم خان ننه و من سرباز وطنم هستم برای شبکه ارومیه و سریال سه عروس را برای شبکه سهند تولید کرده و در روند اجرای آنها نقش موثری داشته است.

استاد خسرو پایاب در بیش از شش دهه فعالیت موثر هنری، در جایگاه کارگردان، بازیگر، دکوراتور، گریمور، طراح صحنه و لباس و همچنین آموزش هنرجویان علاقه مند تئاتر فعالیت داشته است. عمر با برکت استاد پایاب، همواره با نگاه نو به آثار نمایشی و بهره گیری از متون برجسته در تئاتر و همچنین آموزش همراه بود و امروز، شهر تبریز و هنر کشورمان، مزین به هنرجویانی است که از محضر این پیشکسوت تلاشگر بهره برده‌اند.

به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان، در آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی، نشان تئاتر تبریز بر سینه ی این هنرمند پیشکسوت تئاتر آذربایجان و تبریز نقش بست.

طبق اعلام سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، پیکر این استاد فقید در قطعه هنرمندان وادی رحمت تبریز به خاک سپرده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.