بهبودی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات 800 میلیاردی به پروژه های جهش تولید در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از پرداخت بیش از 800 میلیارد تومان تسهیلات و پیگیری تخصیص یارانه سود تسهیلات 72 میلیارد تومانی برای 41 پروژه جهش تولید در استان خبر داد.
عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین اقدامات تفاهم‌نامه جهش تولید در استان با بیان اینکه همواره در توزیع فضائی امکانات مشکل داشته ایم، بر اولویت تکمیل زنجیره ارزش در حوزه صنعت و کشاورزی استان تاکید کرد.
وی افزود: ممکن است کل کشور در صنایعی مثل مرغداری یا سردخانه به حالت اشباع برسد ولی در منطقه ای خاص این موارد دچار کمبود بوده و نیاز مبرم مردم آن منطقه باشد؛ در اینگونه موارد بانک ها برای ارائه تسهیلات و دستگاه های مجوز دهنده باید به شکل موردی بررسی های لازم را انجام داده و اقدامات مقتضی را انجام دهند.
بهبودی در ادامه از پیگیری ابلاغ اعتبار و تخصیص 72 میلیارد تومان كمك هاي فني اعتباري به منظور تامين يارانه سود تسهيلات برای 41 پروژه جهش تولید در استان خبر داد و تصریح کرد: این رقم معادل 3 واحد درصد سود تسهیلات اعطائی است که از طریق دولت در اختیار واگذارنده اعتبار جهت عقد قرارداد عاملیت وجوه اداره شده فی ما بین دستگاه اجرائی و بانک عامل قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی توضيح داد: مبلغ ۱۱ ميليارد تومان نیز از محل اعتبارات رديف ۲۹ جدول پرداختي ها تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و چهار ميليارد تومان از طريق اعتبارات بودجه استاني آذربايجان شرقي در قانون بودجه ۱۳۹۹، تامين خواهد شد.
وی با بیان اینکه همچنين ۲۵۴ ميليارد تومان تسهيلات سرمايه در گردش از محل منابع داخلي موسسه عامل، ۶۱۵ ميليارد تومان تسهيلات سرمايه ثابت از منابع داخلي موسسه عامل طرح ها قرار است پرداخت شود، افزود: سقف بازپرداخت تسهیلات 60 ماهه و سرمایه در گردش یک ساله است.
بهبودي سرمايه گذاري ريالي و ارزي بخش خصوصي را نيز در اين ارتباط به ترتيب ۱۰ هزار و ۵۹ ميليارد تومان و ۱۹ ميليون و ۱۴۲ هزار دلار اعلام كرد.
وي از بانك‎ها و دستگاه‎ها درخواست كرد آخرين اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه‌هاي جهش توليد را در اسرع وقت ارسال نمايند و پيگير عقد قرارداد با واحدهاي معرفي شده تفاهم نامه جهش توليد باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.