رفع تصرف از ده هزار مترمربع اراضی منابع طبیعی و کشاورزی بخش آسارا شهرستان کرج

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سیاوش ذاکری از آزادسازی حدود یک هکتار از اراضی کشاورزی  و منابع طبیعی در روستای وینه از توابع بخش آسارا شهرستان کرج در راستای حفاظت از انفال و عرصه‌های ملی خبر داد و افزود: این عملیات شامل تخریب هفت فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی وهمچنین تعداد چهار فقره رفع تصرف در اراضی ملی روستای وینه از توابع بخش آسارا با حضور جانشین دادستان، یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کرج، اموراراضی جهادکشاورزی شهرستان کرج، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، امور آب شهرستان کرج و نیروی انتظامی انجام  شد.

وی ارزش ریالی این رفع تصرفات را با توجه به حساسیت و ارزش افزوده اراضی منطقه بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عزم و اراده مجموعه منابع طبیعی، جهادکشاورزی و دستگاه قضایی مقابله با پدیده زمین خواری و برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از عرصه‌های ملی است.

ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج گفت: حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی است که در این راستا تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت مستمر عرصه‌های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

ذاکری ادامه داد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز که برای افزایش ارزش‌افزوده اراضی انجام می‌شود، قطعاً به همت تلاشگران یگان حفاظت منابع طبیعی، عوامل نیروی انتظامی و دیگر مأموران قانون تخریب خواهند شد.

وی در ادامه تصریح نمود: این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ و حراست از انفال و نیز مبارزه با سودجویان و زمین‌خواران خواهد بود.

ذاکری با بیان اینکه اراضی  ملی میراث آیندگان و ثروتی که همه در آن سهیم هستند باید مراقبت و به نسل آینده برسد؛ افزود: بیشتر این تصرفات و  تغییر کاربری‌ها شامل دیوارکشی، بنا، استخر، محوطه‌سازی و … بود که با حضور مسئولان ذیربط تخریب شدند.

ایشان از اهالی شهرستان کرج، دامداران و کشاورزان این شهرستان خواست  قبل از هرگونه فعالیت کشاورزی، باغداری و به ویژه ساخت و ساز و احداث بنا در اراضی از غیرملی بودن عرصه مورد نظر با استعلام از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی کرج با اشاره به فعالیت سامانه های تلفنی 139 و 1504 مربوط به حفاظت از اراضی ملی و مراتع در مقابل متصرفان و قاچاقچیان چوب گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اراضی ملی از طریق این سامانه به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

شهرستان کرج دارای ۱۳۸ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.