بهبودی خبر داد: تصویب 41 پروژه جهش تولید آذربایجان شرقی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از تصویب ۴۱ پروژه جهش تولید استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و عقد تفاهمنامه پرداخت تسهیلات 800 میلیارد تومانی به این پروژه ها خبر داد.
عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن ارائه گزارش آخرین اقدامات جهش تولید استان به احصا و نهایی سازی این پروژه ها در چندین جلسه مدیریتی و کارشناسی اشاره کرد.
وی افزود: تعداد ۴۱ پروژه جهش تولید استان آذربایجان شرقی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده و تفاهمنامه پرداخت بيش از ۸۰۰ ميليارد تومان تسهيلات براي این پروژه ها بين استانداري و سازمان برنامه و بودجه كشور منعقد شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: پروژه های مصوب جهش تولید به دستگاه های اجرایی استان و بانک های عامل ابلاغ شده است.
بهبودي در ادامه از پيگيري ابلاغ اعتبار و تخصيص ۷۲ ميليارد تومان كمك هاي فني اعتباري به منظور تامين يارانه سود تسهيلات براي این ۴۱ پروژه جهش توليد در استان خبر داد و افزود: اين رقم معادل ۳ واحد درصد سود تسهيلات اعطائي است كه از طريق دولت در اختيار واگذارنده اعتبار جهت عقد قرارداد عامليت وجوه اداره شده في‌ما بين دستگاه اجرائي و بانك عامل قرار مي‌گيرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۴۱ پروژه جهش تولید استان در سامانه نیپا ثبت شده است، متذکر شد: با توجه به اینکه ارزیابی عملکرد جهش تولید استان از طریق سامانه نیپا صورت می گیرد، دستگاه های اجرایی استان باید اهتمام و دقت لازم را در تکمیل این سامانه داشته باشند.
بهبودی در ادامه از پیگیری چهار پروژه مهم کشاورزی و تامین برق شهرک های صنعتی استان جهت تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور توسط استاندار یاد کرد.
پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گزارشی از پروژه‌ های مصوب جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان در سال 1400 ارائه کرد و گفت: این پروژه ها با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب، نظریه پایه توسعه و سند آمایش، سند ملی توسعه استان و اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های بودجه سال 1399 انطباق حداکثری دارد.
لازم به ذکر است گزارش میزان درآمدها، صادرات و ارزآوری واحدهای دارویی استان، میزان تحقق درآمدهای مصوب سال ۱۳۹۹، پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید سال ۱۳۹۹ و تبیین چارچوب امضای پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ از جمله موارد مطروحه در جلسه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.