ارتش در تامین امنیت و مبارزه با کرونا افتخارآفرینی کرد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: غیورمردان ارتش در دفاع از امنیت میهن و مبارزه با کرونا افتخارآفرینی کردند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه، در پیامی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، در عرصه دفاع از امنیت میهن اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران در حوادث و بحران‌های مختلف به‌ویژه در دوران شیوع کرونا، همواره خوش درخشیده‌اند و نام خود را در دفتر افتخارات این ملت جاودانه کرده‌اند.

وی با قدردانی از ایثار و فداکاری دلاورمردان ارتش در دفاع از امنیت میهن اسلامی و خدمت‌رسانی مخلصانه به مردم در حوادث و بحران‌ها، اظهار کرد: ۲۹ فروردین، یادآور رشادت‌های بزرگ‌مردانی است که با باور و ایمان قلبی، جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: آن‌چه امروز به آن می‌بالیم و در برابر جهانیان به آن مباهات می‌کنیم، مرهون حماسه‌آفرینی و پایمردی دلاورمردانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن، سربلندی، عزت و اقتدار را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آوردند.

پورمحمدی، در پیام خود با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به روح پاک شهدای والا مقام ارتش جمهوری اسلامی ایران،آورده است: از زحمات و رشادت‌های ارزنده فرماندهان، افسران، کارکنان و سربازان دلاور یگان‌های مختلف ارتش در استان آذربایجان شرقی قدردانی می‌کنم و موفقیت و بهروزی همه دلاورمردان ارتش را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، از ابتکارات امام خمینی(ره)، آن هم در شرایط مواجهه ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی، بود.

پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ ترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد و در پیامی، با قاطعیت هرچه تمام تر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و برای انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.