دستگاه‌ها برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی آماده باشند

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا عادل اصغرپور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: آنچه در ستاد مدیریت بحران مصوب می شود باید اجرایی شود.

وی گفت: مسوولان ستاد بحران شهرستان باید تمامی مصوبات این ستاد را با جدیت پیگیری و اجرا کنند و موضوعات و اقدامات لازم را با لحاظ زمان تعیین شده انجام دهند تا درشرایط ویژه و بحرانی غافلگیر نشویم و از هزینه‌ های مازاد و تلفات جانی جلوگیری کنیم.

اصغرپور با بیان اینکه مدیران در شرایط بحرانی باید در محل خدمت خود حضور داشته باشند افزود: حضور تعدادی از مدیران در شرایط بحرانی در شهرستان کم رنگ است و تعهد و کم کاری مدیران غیر قابل قبول است و با این مدیران برخورد می شود.

وی خواستار برگزاری جلسه اطفاء حریق شهرستان با مدیریت اداره منابع طبعی شهرستان شد و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نیست.

فرماندار شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها در آموزش مردم برای مقابله با آتش سوزی استفاده شود، گفت: اقدامات لازم جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و آموزش های  لازم برای مقابله و پیشگیر از اطفای حریق در مراتع شهرستان و باغات از سوی منابع طبیعی، شهرداری، بخشداری و جهاد کشاورزی از طریق اصحاب رسانه انجام شود.

اصغرپور از آمادگی مسوولان شهرستان جهت برگزاری مانور اطفای حریق به کمک و همراهی نیروهای نظامی و انتظامی خبرداد و افزود: تصمیمات شورای بحران فراتر از مأموریت و روال اداری دستگاه‌ها و قانون جاری است و دستگاه‌های شهرستان باید در حالت آماده باش کامل برای مهار آتش و مقابله با بحران در هر نقطه از شهرستان باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه  مدیریت انرژی، مصرف بهینه و نهادینه شدن فرهنگ درست مصرف کردن انرژی موجب توسعه پایدار می شود گفت: مشارکت همه را لازمه عبور موفق از پیک بار سال جاری با صرفه جویی در ادارات و واحدهای تولیدی، خانگی، کشاورزی لازم و ضروری است.

وی همچنین از بخشداری ها،  دهیاران،  جهاد کشاورزی، اداره تعاون و بنیاد مسکن خواست تا روستاییان را نسبت به بیمه حوادث منازل روستایی و محصولات کشاورزی ترغیب کنند.

وی افزود: در شهرستان عجب شیر ۹ هزار منزل مسکونی روستایی وجود دارد که تنها تا چهار هزار و ۵۰۰ مورد آن مقاوم‌سازی شده از این رو مقاوم سازی و بیمه این واحدها باید در برنامه اولویت دار دستگاه های متولی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.