نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که امام صادق(ع)، مرد علم، مبارزه و مرد تشکیلات بود، گفت: محفل درس امام صادق (ع) و میدان آموزشی که به وجود آورده بود، باعث شد تا همه مفاهیم اصیل قرآنی و اسلامی به شکل صحیح در جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: امام صادق(ع)، مرد علم، مبارزه و مرد تشکیلات بود

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع)، کمک به حاکمیت دین را وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: رسالت عظیم شاگردان معاصر امام صادق (ع) بسیار مهم بوده و روحانیتی که در عصر حاضر زندگی می‌کنند باید اقامه دین را وظیفه خود بدانند.

وی با بیان این‌که حاکمیت دین هدف مهم همه ادیان الهی است، افزود: قیام به قسط، عدل و حاکمیت الهی هدف بزرگ ادیان است و مصیبت‌هایی که ائمه اطهار متحمل شدند برای برپایی حکومت الهی بود.

وی گفت: روحانیون عصر حاضر به‌عنوان شاگران مکتب امام صادق(ع) باید با قرار گیری در این مسیر، راه و روش آن امام(ع) را در جامعه بشناسانند و در مورد علم و دانش، مبارزه و تشکیلات در جامعه روشنگری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان، بی‌تفاوت بودن را از جمله آفت رفتاری در بین شاگردان امام صادق(ع) دانست و گفت: شاگردان مکتب امام صادق (ع) وظیفه دارند به حکومت اسلامی کمک کنند و فرقی نمی‌کند حاکمیت دین در وطن خودمان یا جای دیگر دنیا باشد.

وی گفت: امام صادق(ع) مشغول یک مبارزه دامنگیر بود؛ مبارزه برای قبضه کردن حکومت، قدرت و به‌وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. یعنی امام صادق زمینه را آماده کرده بود تا حکومت راستین اسلام روی کار بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در تبیین بُعد سوم شخصیت امام صادق (ع) نیز گفت: امام ششم شیعیان مرد تشکیلات بود که این موضوع را هم کمتر کسی شنیده است؛ ایشان تشکلات عظیمی از مومنان و طرفداران خودشان را به‌عنوان جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام به‌وجود آورد.

وی با اشاره به معنی تشکیلات گفت: وکلا و نمایندگان امام صادق (ع) در تمامی شهرها حضور داشتند و پیروان امام با مراجعه به آنها تکلیف دینی و تکلیف سیاسی عصر خود را می‌پرسیدند و به آن عمل می‌کردند.

وی با تاکید بر این‌که تکلیف سیاسی مانند تکلیف دینی لازم الاجرا است، افزود: امام صادق با این تشکلات عظیم، مومنان را برای ادای وظیفه خود مطلع می‌کردند و وجوهات و بودجه برای اداره حکومت آل علی(ع) از همه‌جا جمع آوری می‌شد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: این تشکیلات، با همراهی مردم در واقع با دستگاه بنی امیه مبارزه کرد اما زمانی پیروزی امام صادق (ع) به بنی امیه حتمی شد، بنی عباس به‌عنوان یک جریان مزاحم و فرصت طلب، میدان را بدست گرفت و بعد از هم آن امام بزرگوار با بنی امیه و بنی عباس مبارزه کردند.

وی برای آشنایی بیشتر مومنان با زندگی سیاسی ائمه اطهار علیه السلام، “کتاب انسان 250 ساله” مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیره سیاسی ائمه(ع) را معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.