مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش قابل توجه رسانه‌ها در دوره شیوع کرونا، گفت: تقویت کمی و کیفی رسانه‌ها در کنار اثرگذاری آنها ضروری است.

تقویت کمی و کیفی رسانه‌ها در کنار اثرگذاری آنها ضروری است

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از مهر محمد محمدپور در دیدار با اعضای جدید هیأت مدیره خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی گفت: عملکرد رسانه‌های استان در دوره کرونا در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی عملکرد دولت و ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به رسالت، مسئولیت و مأموریتی که در حوزه رسانه دارد، تقویت رسانه‌ها را در راستای رشد و توسعه و تعالی استان جزو وظایف و مأموریت خود می‌داند و به جد پیگیری می‌کند و کوچک‌ترین کوتاهی در این خصوص را روا نمی بیند.

وی ادامه داد: وجود تشکل‌های فرهنگی و رسانه‌ای در جهت استیفای حقوق مطبوعات و رسانه‌ها، تقویت کمی و کیفی رسانه‌ها و اثرگذاری رسانه‌ها ضروری است و این تشکل‌ها مایه برکت است و می‌توانند بخش‌های مهمی از مسائل و معضلات رسانه‌ها را برطرف کنند و از این رو حمایت از این تشکل‌ها را ضروری می‌دانیم.

محمدپور اظهار کرد: در اساسنامه خانه مطبوعات حجم عظیمی از فعالیت‌هایی که می‌تواند منجر به تقویت رسانه‌ها شود پیش بینی شده است که اگر عملی شود می‌تواند رویکرد حمایتی جدی این اداره کل از خانه مطبوعات و رسانه‌ها را داشته باشد.

وی تاکید کرد: خانه مطبوعات فقط خانه اعضا نیست بلکه خانه تمامی فعالان و کنشگران حوزه رسانه است و باید رویکرد هیأت مدیره بر این اساس باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات با توجه به وظیفه و مسؤولیتی که دارند آینده کار مطبوعات را ترسیم و عمل کنند.

وی ادامه داد: نظارت کامل در انتخابات خانه مطبوعات استان وجود داشت و طبق ماده ۴۴ اساسنامه خانه مطبوعات شرایطی وجود داشت که باید احراز شرایط و احراز صلاحیت کاندیداها براساس داده‌های موجود مورد توجه قرار می‌گرفت.

محمدپور با تاکید براینکه نظارت بر خانه مطبوعات به عنوان دخالت نیست بلکه جزو وظایف اداره کل ارشاد بر اساس اساسنامه است، گفت: وظیفه این اداره کل نظارت بر انتخابات و فعالیت‌های خانه مطبوعات است که با دقت، وسواس و انصاف برخورد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: انتخابات خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در سلامت کامل انجام شد و هیچ خدشه‌ای در سلامت انتخابات وجود نداشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیأت مدیره جدید با نگاه عمیق و جدی بر مأموریت‌های خانه مطبوعات بر اساس وظایفی که در اساسنامه دارند، عمل کنند تا منزلت خانه مطبوعات بین رسانه‌های استان و جامعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: به هیچ وجه نباید منافع فردی، انگیزه‌های فردی و شخصی در تصمیمات و کار هیأت مدیره تأثیرگذار باشد.

محمدپور افزود: اولین گام هیأت مدیره با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارد تعریف چشم اندازه سه ساله باشد و به دنبال ایجاد تغییر و تحول و رشد و توسعه فضای مطبوعاتی استان باشد.

وی ادامه داد: اگر احساس شود برنامه‌ای خلاقانه، تحول آفرین که موجب رشد و توسعه مطبوعات و رسانه‌های استان شود، مورد توجه خانه مطبوعات قرار گرفته است حتی اگر محدودیت هم داشته باشیم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید انسجام کامل در داخل خانه مطبوعات ایجاد شود، گفت: ضروری است سلایق شخصی کنار گذاشته شود تا انسجام و همراهی در خانه ایجاد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.