عادی‌انگاری موجب افزایش مبتلایان به کرونا در مرند شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا داود گرشاسبی در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونای این شهرستان اظهار کرد: حوزه های اجتماعی تعطیل بردار نیست و ما باید از طریق فضای مجازی، رسانه ها و روابط عمومی های ادارات در خصوص ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی میزان بینش و بلوغ فکری جامعه را در کاهش آمار بیماران کرونا بسیار موثر دانست و افزود: افزایش بلوغ فکری در جامعه می تواند نوع تعاملات با ویروس کرونا را سازنده و بازدارنده کند.

فرماندار ویژه مرند با بیان اینکه پاشنه آشیل ما در کشور در خصوص ابتلا به بیماری کرونا، مراسمات عزاداری و عروسی است گفت: در این شرایط، عمل به مصوبات ستاد کرونا و خودداری از برگزاری این مراسم ها ضروری است.

گرشاسبی آمار مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا را در شهرستان مرند نسبت به جمعیت آن، زیاد ارزیابی و اظهار کرد: باید با عدم حضور در اجتماعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از رفتارهایی که موجب شیوع بیماری کرونا می شود خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا برای ما ملاک عمل بوده و دستگاه ها باید متناسب با وظایف ذاتی خود، در راستای مقابله با ویروس کرونا عمل نمایند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های قبل هنوز پابرجا هستند گفت: این محدودیت ها اکنون فقط تغییر رویکرد داده و به سمت محدودیت های ذهنی رفتند که نهادهای مسوول لازم است این تغییر رویکرد را برای مردم تبیین کنند.

فرماندار ویژه مرند ضمن تاکید بر نظارت شبکه بهداشت و درمان بر قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی توسط زیرمجموعه ها و افراد تحت پوشش خود نظارت لازم را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.