یک برند ضدعفونی دست که در روزهای اوج بحران کرونا در تبریز، قیمت فزاینده‌ ۵ برابری به خود گرفته بود بار دیگر ظاهر شد!

گزارش “عصرآزادی” از حواشی نمایشگاه مصالح ساختمانی سال ۹۹ تبریز؛ تبریز، الهام بخش برگزاری رویداد نمایشگاهی در دوران کرونا

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: شیوع ویروس کرونا در کشورمان تاکنون خسارات بسیاری به جا گذاشته و مشاغل متعددی را به تعطیلی کشانده که صنعت نمایشگاهی نیز از جمله این مشاغل محسوب می گردد که رفته رفته به گردونه فعالیت بر می گردد.
گسترش ویروس کرونا از زمان اعلام وضعیت قرمز توسط سازمان جهانی بهداشت سبب شده که مشاغل متعدد، خسارات سنگینی را متحمل شوند که صنعت نمایشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اغلب مراکز نمایشگاهی، رویدادهای خود را به حالت تعلیق درآورده و یا به تعویق انداخته بودند.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، لوازم و مصالح ساختمانی تبریز (Expo Build 2020) به عنوان دومین رویداد نمایشگاهی دوران پساکرونا در تبریز توانست در ۴ روز فعالیت خود تا حدودی الهام‌بخش سایر نمایشگاه‌های کشور در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.
لذا همه تلاش دست‌اندرکاران نمایشگاه‌های کشور باید، اجرای دقیق پروتکل‌های مصوب بهداشتی در برگزاری رویدادهای نمایشگاهی باشد تا شاهد رفع نگرانی‌ها در بازگشایی نمایشگاه‌ها باشیم که حتی می تواند بهتر از نمونه های خارج از کشور تلقی گردد.

▪️تاثیر منفی کروناویروس در فرصت ۴ روزه

تداوم شیوع کروناویروس در کشور و به تبع آن در آذربایجان شرقی باعث شد تا تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی مصالح ساختمانی سال ۹۹ در تبریز، آن طور که در سال‌های گذشته پررونق بود از استقبال آنچنانی برخوردار نگردد و غرفه داران به ندرت به توضیح محصولات خود بپردازند.

▪️عبور موفقیت آمیز ضدعفونی کنندگان از مقابل غرفه ها

انجام ضدعفونی ساعتی مقابل غرفه ها در سالن های مختلف و محوطه عمومی از اقدامات قابل توجه دست اندرکاران نمایشگاه “اکسپو بیلد ۲۰۲۰ تبریز” بود که اتفاقا موجب شد تا غرفه داران از این اقدام اظهار رضایت نموده و اجرای موفق آن در نمایشگاه تبریز را تحسین کنند.

▪️ورود بدون ماسک و انجام ضدعفونی ممنوع!

اقدام مکمل دیگر در راستای حفظ سلامتی شهروندان هنگام ورود به سالن‌های مختلف، عملیات ضدعفونی نمودن دستها و ارائه ماسک رایگان توسط متصدیان امر بهداشتی بود تا حتی الامکان پروتکل‌های بهداشتی رعایت گردند.

▪️قرنطینه اختیاری برخی شرکت ها در شهرهای خود!

کروناویروس باعث شد تا شرکت‌های مربوطه در حوزه لوازم و مصالح ساختمانی استان‌های کشور استقبال چندانی از این نمایشگاه به عمل نیاورند زیرا به هرحال حضور در شهری دیگر آن هم‌ با وضعیت حساس موجود دغدغه آفرین بوده و عطای حضور را به لقایش بخشیدند.

▪️ورودی ۳ هزار تومانی نمایشگاه به صورت رایگان!

عدم حضور مسئولان گیت های عوارضی ورودی محوطه نمایشگاه نیز که ظاهرا در اختیار یک پیمانکار است از دیگر نکات جالب توجه این دوره از نمایشگاه مصالح ساختمانی بود که نشانگر تاثیرگذاری کرونا به فعالیت های صنعت نمایشگاهی و جذب بازدیدکنندگان به هر نحو ممکن داشت!

▪️نزول گستره نمایشگاه به حد داخل کشور!

از دیگر مسائلی که در برخی از نمایشگاههای بین‌المللی تبریز می توان به آن اشاره کرد عدم حضور شرکت‌های خارجی و یدک کشیدن تنها کلمه “بین المللی” آن است که با وضعیت بغرنج کروناویروس و هراس شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان محدود آن، می توان تنها به گستره داخلی بودن این نمایشگاه بسنده کرد.

▪️ضدعفونی مورد دار در نمایشگاه بین المللی!

فروش یک نوع ضدعفونی کننده دست با مارک خاص (ن) در ورودی سالن پروین اعتصامی هم در نوع خود بسیار جالب توجه بود، زیرا این ضدعفونی کننده همان برندی است که در روزهای اوج بحران کرونا در تبریز، قیمت فزاینده‌ای به خود گرفت و موجب اعتراض شهروندان شد و مدیر آن هم از پاسخگویی افزایش ۳ برابری قیمت آن طفره رفت!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.