بیشترین انرژی اعضای دوره سوم در دادگاهها هدر رفت تعلل برخی مسئولان درباره کنارگذر ایلخچی که شهروندان تاوان زیادی را با از دست دادن عزیزان خود در زیر چرخ خودروهای عبوری می‌دهند تعجب آور است حق شناس:در دوره سوم شورای شهر، با حمایت برخی ها فردی نالایق و بی مسئولیت با مدرک تحصیلی جعلی به عنوان شهردار ایلخچی به این شهر تحمیل گردید تا پرحاشیه ترین دوره شورا شکل بگیرد!

عضو شورای شهر ایلخچی به دلیل کارشکنی ها و دخالت های بیجای برخی افراد، نامه استعفای خود را نوشت؛ جلال حق شناس در گفتگو با عصرآزادی: برخی مسئولان ایلخچی به دستورات استاندار آذربایجان شرقی بی توجه هستند!

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: عضو شورای شهر ایلخچی در نامه ای به رئیس شورای این شهر ضمن انتقاد از کارشکنی و دخالت بیجای برخی ها در داخل و خارج شورا، استعفای خود را اعلام کرد که حرف و حدیث های بسیاری را به وجود آورد و نشان داد که مشکلات شوراها همچنان پابرجاست.

“جلال حق شناس ایلخچی” در گفتگو با “عصرآزادی” با ذکر این نکته که حتی عده ای دستور استاندار آذربایجان شرقی را بی اثر می کنند گفت: ای کاش استاندار تلاشگرمان با علم و آگاهی که دارند باخبر می شدند که زیردستان مجموعه متبوع خود چگونه به دستورات شان بی اعتنا بوده و به درستی به قانون عمل نمی کنند زیرا علیرغم دستورات مکرر ایشان مبنی بر تداوم فعالیت شهرداری، زیردستان مانع فعالیت شهردار شده و به زور، وی را اقدام به بازنشستگی کردند.

وی از افرادی سخن به میان آورد که به دنبال موفقیت و پیشرفت شهر، شهردار و اعضای شورای شهر نیستند بلکه شهردار و شورای شهری می خواهند که همیشه گوش به فرمان و مطیع خودشان بوده و به خواسته های غیرانونی آنها تمکین و سر تسلیم فرود آورند!

▪️فرد سرشناس شهر، خود را پرچمدار و همه کاره این شهر و مردم می داند!

وی افزود: بر اساس مدارک و مستندات موجود در دوره های گذشته و حال، برخی از افراد داخل و خارج شورا، شهرداری و حتی افرادی که به اصطلاح فرد سرشناس شهر بوده و خود را پرچمدار مردم این شهر می دانند همیشه پشت نقاب خدمت به مردم، از منافع عمومی سوء استفاده کرده و به جز کارشکنی و ظلم در حق شهروندان، خدمتی برای این شهر انجام نداده اند.

▪️دخالتهای بی ‌مورد در دوره های اول تا چهارم شورای ایلخچی وجود داشت!

حق شناس با اشاره به اینکه تعداد این افراد زیاد هم نیست اضافه کرد: ولی آنها توانسته اند با نفوذ و دخالت های بیجای خود فعالیت شورای شهر را تحت شعاع قرار دهند، البته این دخالتهای بی ‌مورد در دوره های اول تا چهارم نیز وجود داشت و ثابت شده همان باند فرصت طلب در دوره چهارم نیز با نرسیدن به نیات پلید خود و با احساس اینکه منافعشان به خاطر انسجام اکثریت اعضای شورای شهر، به خطر خواهد افتاد و همانند دوره سوم از فرصت های ایجاد شده استفاده نخواهند کرد با کارشکنی‌های نامحسوس به عناوین مختلف، شورای شهر را از هدف اصلی و مسیر خود خارج و با مسائل حاشیه‌ای درگیر نمودند.
عضو شورای شهر ایلخچی ادامه داد: آنها با تحریک یک پزشک و شکایت وی علیه سه عضو شورای شهر و جمعی از شهروندان، ضمن اینکه مجدداً به اختلافات ناپسند دامن زده و بیشترین انرژی این اعضا را در دادگاهها هدر دادند که با این کار، شهر و شهروندان را متضرر و روند پیشرفت امور را کند نمودند.

▪️سعی می کنند در خارج از گود شورا، شهردار خود را انتخاب کنند!

وی تاکید کرد: آنها همیشه با وعده و وعید و با نفوذ به برخی از اعضای شورای شهر، ضمن ایجاد تفرقه بین آنها، سعی نموده اند گزینه‌های مورد نظر خود را برای تصدی سمت شهردار یا پست های حساس اداری نصب کنند تا نهایت استفاده و سوء استفاده را ببرند که نمونه آن در دوره سوم شورای شهر، با حمایت این افراد فردی نالایق و بی مسئولیت را با مدرک تحصیلی جعلی به عنوان شهردار تحمیل نمودند تا ضمن سوء استفاده از آن، حرف خود را به کرسی بنشانند به طوری که آن دوره، پرحاشیه ترین دوره شهر ایلخچی بوده است!

▪️به جای احترام به آرای مردم و حمایت از نمایندگان منتخب، فقط دخالت‌ می کنند!

حق شناس با اشاره به اینکه در دوره پنجم شورای شهر ایلخچی نیز، باز همین افراد پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات به جای احترام به آرای مردم و حمایت از نمایندگان منتخب مردم، دخالت‌های بی مورد و شیطنت آمیز کردند خاطرنشان کرد: در اولین فرصت با فشار آوردن به بعضی نهادها و اشخاص خاص، تلاش برای لطمه زدن به عملکرد شهردار منتخب را از همان روزهای نخست آغاز و مشکلاتی را فراهم نمودند تا با این کارشکنی ها مانع فعالیت و موفقیت شورای شهر شوند که تاوان این همه بی‌مسئولیتی و ظلم آنها را باز باید مردم بپردازند.

▪️برخی ها با مصاحبه و عکس های یادگاری فقط وعده و وعید می دهند!

او خطاب به رئیس شورای شهر ایلخچی گفت: حال آیا می‌توان در این شهر با این همه اتفاقات حاشیه‌ای که به وجود آورده و امنیت شهر و شهروندان را به هم زده و شهر را به تنش می‌کشند فعالیت نمود؟ و آیا با برخی مسئولانی که ارتباط مستقیم با شورای شهر دارند و به درخواستهای مردم بی مهری می کنند و در جهت رفع مشکلات و پیگیری مطالبات آنها (ازجمله کنارگذر شهر که شهروندان هر ساله، تاوان زیادی را با از دست دادن عزیزان خود در زیر چرخ خودروهای عبوری می‌دهند) قدم اساسی برنمی دارند و به جای تلاش در رسیدگی به مسایل و حل مشکلات آنها، صرفاً با مصاحبه و عکس های یادگاری با وعده و وعید، برای خود عملکرد تهیه کرده، فعالیت نمود؟
حق شناس در پایان اظهارات خود با ذکر این نکته که حتی عده ای دستور استاندار آذربایجان شرقی را بی اثر می کنند تصریح کرد: در اسرع وقت به همه آنها با سند و مدرک که آماده کرده ام اشاره خواهم نمود و وضعیت موجود را بازگو خواهم کرد!

▪️مهمترین مبحث شوراها، نظارت و صیانت از اموال عمومی است

شایان ذکر است طبق ماده ۱ آیین نامه داخلی و ماده ۳۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای کشور و انتخاب شهرداران مورد توجه قرار داده شده و وظیفه سنگینی بر عهده شوراها گذاشته شده است که عمل به یکایک بندهای آن همت والا می طلبد و در آن بر تعیین کلی خط و مشی به دیگر وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر که مهمترین آنها بحث “نظارت و صیانت از اموال عمومی” است اشاره گردیده تا علاوه بر نظارت، به کلیه امورات شهر خصوصاً در امور شهر و شهرداری و هچنین توجه به مشکلات، درخواستها و شکایت‌های مردم برابر آنچه که معروض شد پس از بررسی، شناخت و ارائه راهکار به مقامات مسئول، پیگیر آنها باشند.

جلال حق شناس ایلخچی با بیشترین رای ماخوذه از طرف مردم در ادوار سوم، چهارم و پنجم عضو شورای شهر ایلخچی مشغول به فعالیت بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.