رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۸ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

فوت ۸ نفر در روز بر اثر کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۸ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

صومی افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا منشا اصلی شیوع ویروس کرونا در استان است چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد هر جا مردم در جا‌های غیر ضروری مانند مجالس عزا و عروسی شرکت و یا مراسم عزا را به صورت غیر قانونی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار کرده‌اند، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است.

او گفت: شهر‌های اهر، بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز بیشترین مبتلایان کرونا را در استان دارند.

صومی مجموع کل مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان شرقی ۱۸۶۶۷ نفر اعلام کرد و گفت: متوسط سن مبتلایان استان به کرونا ۵۲ سال و متوسط سن فوتی‌های این بیماری ۷۲ سال است.

او افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۱۴ نفر نیز ترخیص شده‌اند که آمار نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها نسبت به تعداد ترخیص شده‌ها بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون ۱۸۵ بیمار در بخش آی. سی. یو بستری هستند و ۱۱۱ نفر نیز با استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند و تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۷۳۳ نفر است.

او  با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: گذاشتن ماسک در جیب مانند این است که در جلسه امتحان سوالات را به دلیل گذاشتن خودکار در جیبمان جواب ندهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.