معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: فروش هرگونه اقلام دارویی و بسته‌بندی شده در عطاری‌ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی ممنوع است.

فروش اقلام دارویی و مشاوره پزشکی در عطاری‌ها ممنوع است

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا، آرش خرمی در گفت و گو افزود: براساس قوانین و مصوبات بهداشت و درمان، عطاری ها مجاز به ارائه مشاوره های پزشکی نبوده و نباید در امور درمان دخالت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین فروش عرقیجات سنتی بدون مجوز و اقلام قاچاق در این واحدها ممنوع بوده و با متخلفان طبق قوانین برخورد خواهد شد.

وی همچنین به کنترل بهداشتی عطاری ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن شرایط کنونی و اهمیت توجه به واحدهای عرضه این محصولات، نظارت بر این واحدها افزایش یافته است.

خرمی اضافه کرد:هم اکنون بیش از ۲۰ واحد عطاری در شهرستان فعالیت می کنند که باید براساس موازین و پروتکل های بهداشتی ارایه خدمات کنند.

وی گفت: کارشناسان غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به صورت دوره ای از این واحدها بازدید کرده و موارد لازم را یادآور می شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق قوانین و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: عملکرد عطاری ها در روزهای کرونایی حائز اهمیت بوده و نظارت های دقیق بر عملکرد آنها به صورت مستمر انجام خواهد شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.