شهرداری منطقه ۳ تبریز گفت: در سال ۹۹ و در تداوم نهصت آسفالت ریزی در خیابان و معابر و کوی و کوچه‌های سطح حوزه استحفاظی منطقه، ۲۸ هزار تن آسفالت ریزی اساسی و ۵ کیلومتر درزگیری شکاف‌های آسفالت سطح خیابان‌ها با قیر پلیوری صورت گرفته است.

آسفالت ریزی ۲۸ هزار تنی در سطح منطقه سه تبریز

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داوود طالب نژاد شهرداری منطقه ۳ تبریز  از تداوم اجرای نهصت آسفالت ریزی در سال ۹۹، خبر داده و اظهار داشت: از آغاز امسال تا به امروز در بحث آسفالت، خیابان و معابر سطح منطقه با ۲۸ هزار تن آسفالت و با لحاظ کردن کیفیت، آسفالت ریزی شده و بیش از ۵ کیلو متر از شکاف‌های بوجود آمده در سطح آسفالت خیابان و معابر با قیر پلیمری مخصوص درزگیری شده است.

او کیفیت و کمیت آسفالت ریزی وتناژ و پخش در سطح حوزه توسط منطقه را دارای رتبه اول در بین مناطق دهگانه تبریز شمرده و افزود: در کناراجرای سایر پروژه‌های مختلف منطقه، در حوزه آسفالت نیز سعی کرده ایم برای جلوگیری از اتلاف و اصراف هزینه‌ها و بالا بردن عمر مفید آسفالت، سطح کیفیت و کمیت در آسفالت ریزی‌ها را رعایت کنیم.

شهردار منطقه ۳ تبریز در تشریح چگونگی آسفالت ریزی نیز خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه با پرهیز از رفتار و رویکردی ویترینی برای ارتقاء سطح کیفی آسفالت ریزی خود در تمامی مراحل مختلف آسفالت ریزی اعم از زیر سازی و آسفالت ریزی رویه، اساسی مرحله به مرحله تمامی آزمایشات فنی لازم را انجام داده و آسفالت ریزی می‌کند.

او رعایت مسائل کیفی را علاوه بر ممانعت از اتلاف هزینه، عاملی برای افزایش کیفیت و عمر مفید آسفالت در شرایط آب و هوایی متعدد از جمله گرما و سرما و یخبندان، مقاومت در برابر بالا بودن حجم ترافیک وسایل نقلیه و همچنین مقاومت در برابر سنگینی وسایل نقلیه عبوری و در نتیجه عدم متلاشی شدن آسفالت دانست.

طالب‌نژاد زمان اجرای اکثر عملیات آسفالت ریزی‌های خیابان‌ها و معابر اصلی سطح حوزه، برای عدم ممانعت از جریان روان ترافیکی طی ساعات روز را، ساعات شبانه و بامداد‌ی اعلام کرد و گفت: اکیپ‌های آسفالت واقعا ۲۴ ساعته تلاش می‌کنند تا بتوانیم مسیر‌هایی ایمن و عاری از خطر و سالم را برای شهروندان فراهم سازیم و همچنین پاکیزگی خیابان‌ها و معابر را فراهم نموده باشیم.

او از خیابان‌هایی که بصورت کامل از آغاز امسال توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه آسفالت ریزی اساسی شده به خیابان توحید در آخر طالقانی با ۳۵۰۰ تن آسفالت، در خیابان آزادی از تقاطع مارالان تا چهارراه حافظ در دو مسیر رفت و برگشت با ۲ هزار و ۲۰۰ تن، خیابان سپاه عاشورا تا آخر منظریه به اضافه ورودی‌ها و خروجی ها‌ی اتوبان کسائی در این مکان با ۲ هزار تن آسفالت، خیابان شهید اشرفی از جدیری تا خیابان شهید رضا نژاد با ۶۰۰ تن آسفالت، خیابان چرنداب (امام زاده) از طالقانی تا ۱۷ شهریور جدید (پشت خیابان لک لر) با ۵۱۰ تن آسفالت اشاره کرد.

او همچنین از کوی‌هایی که به صورت اساسی آسفالت ریزی شده به کوی زمزم پشت آرامستان بقائیه واقع در خیابان مارالان به انضمام تمامی معابر اصلی و فرعی، کوی پرورش مابین خیابان حافظ تا مارالان و کوی شاهد و امام، کوی برهون در میدان فاطمیه خیابان لاله با تمام معابر اصلی و فرعی نام برد.

شهردار منطقه ۳ تبریز، یکی دیگر از اقدامات معاونت فنی و عمرانی منطقه را درزگیری شکاف‌ها و ترک‌های آسفالت سطح خیابان و معابر عنوان کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از آسیب‌های جدی به آسفالت لایه رویه و زیرین، شکاف‌های موجود در سطح آسفالت خیابان‌های آزادی، خیابان حج، چندین خیابان و مسیر با قیر پلیمری مخصوص با طول تقریبی بیش از ۵ کیلومتر درزگیری شده است.

چاله زدایی و لکه گیری آسفالت، عملیات دیگر شهرداری است که طالب نژاد آن را در حوزه وظایف معاونت خدمات شهری و اجرائی منطقه بر شمرد و گفت: در این مدت ۵/۳ ماهه معاونت خدمات شهری و اجرائی منطقه با استفاده از ۱۰۰۰ تن آسفالت نقاط لازم در مسیر‌های اصلی و فرعی و کوی و کوچه‌ها را لکه گیری کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.