ویروس منحوس کرونا مدتهاست در آذربایجان شرقی آن هم با وجود هشدار‌ها و توصیه‌های مکرر مسئولان بهداشتی خیمه زده است.

تداوم حاکمیت کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حاکمیت ویروس کرونا در سایه عادی انگاری شرایط و بی توجهی بسیاری از هم استانی ها، رنگ تثبیت به خود گرفته و صد البته به واسطه همین عوامل، استان در صدر مناطق قرمز کرونایی کشور قرار گرفته است.

به طوری که بر اساس اعلام وزارت بهداشت آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس به علت آمار بالای مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ در وضعیت قرمز قرار دارند.

این در حالی است که باز هم بنا بر اعلام وزارت بهداشت، شیوع این بیماری کشنده در استان خوزستان که تا همین چند روز پیش در وضع قرمز و خطرناک قرار داشت، به علت همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، روند کاهش به خود گرفته است و آمار ابتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا بسیار کم شده است تا جایی که این استان را از چرخه قرمز و هشدارِ کرونا خارج کرده و حاشیه امنی را برای مردم رقم زده است.

اما متاسفانه به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و نزدن ماسک و حضور در تجمعات خانوادگی و محیط‌های پر ازدحام، شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی گسترش یافته و زنگ خطر جدی را نواخته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.