معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی در شهرستان وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این ۲ حوزه به طور قطع نتیجه بخش خواهد بود.

گردشگری و کشاورزی مراغه ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایسنا، سیدعلی موسوی حسینی در دیدار با اعضای کمیته های مرکز حمایت از توسعه و سرمایه گذاری شهرستان مراغه اظهار داشت: جذب و هدایت سرمایه گذار باید در اولویت این مرکز  قرار گیرد وچرا که مراغه یکی از شهرستان های دارای ظرفیت بالا در کشور است و باید زمینه را برای فعالیت و حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم.
وی همچنین به برگزاری جلسات رفع موانع تولید در شهرستان اشاره کرد و گفت: خروجی این جلسات باید رفع موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی باشد.

موسوی حسینی همچنین خواستار هماهنگی های بیشتر بانک های مستقر در شهرستان با واحدها تولیدی و ستاد رفع موانع شد و گفت: سرمایه گذار باید به دور از مشکلات مربوط به بروکراسی اداری و بانکی به تولید بپردازد و مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان در راستای اهداف مرکز حمایت از سرمایه گذاری حرکت کنند.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان مراغه نیز در این دیدار گفت: این مرکز از ۲۴ مرداد سال ۹۷ با هدف شناسایی فرصت ها و حمایت از سرمایه گذاری در این شهرستان تاسیس شده و با تشکیل کمیته های استعلامات و رفع موانع تولید، کشاورزی، حقوقی، گردشگری و توریسم، زیربنایی و عمران شهری، طرح و برنامه، صنعت، معدن و تجارت، بانوان و دانش بنیان فعالیت می کند.
حکیمه انتظاری با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۱۰ طرح سرمایه‌گذاری در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: تاکنون ۱۲۰ جلسه تخصصی در زمینه سرمایه گذاری تشکیل شده است.
وی افزود: در این مرکز در راستای کاهش و رفع موانع سرمایه گذاری مصوبه های متعددی به تصویب رسیده است.
وی اضافه کرد: در راستای رفع موانع و مشکلات در زمینه فرصت های شغلی و سرمایه گذاری، در طول این مدت ۷۵۲ مورد مکاتبات اداری با دستگاه های مربوطه از طریق دبیرخانه این مرکز انجام شده است.
انتظاری ادامه داد: تدوین ۳ جلد کتاب در جهت معرفی توانمندی ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، صنعت، عمران و زیربنایی، گردشگری، دانش بنیان و مشاغل خانگی توسط این مرکز انجام شده است.
معاون فرماندار اضافه کرد: تدوین شیوه نامه و قوانین و مقررات مرکز سرمایه گذاری، ایجاد سایت سرمایه گذاری بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی فعال و نیمه فعال با هدف بررسی و رفع مشکلات و برگزاری جشنواره سیب و خشکبار از جمله اقدامات این مرکز از سال گذشته تاکنون بوده است.
انتظاری ادامه داد: از مهمترین بازدیدهای انجام گرفته جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی می توان به بازدید از روغن موتور توان ساز، شهد سهند، الکل سازی، دوب آهن اسنوند، چرم سازی اشاره کرد.
وی گفت: در راستای جذب سرمایه گذار، بازدید از واحدهای لایکو، بازدید از روستای لیقوان جهت برندسازی پنیر مراغه و سد امند جهت اجرای پروزه گردشگری در اطراف سدعلویان در این مدت صورت گرفته است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.