شماره های نفس 80 بیمار کرونایی در بخش ICUبیمارستان امام رضا (ع) تبریز

 به گزارش عصر آزادی آنلاین از تبریز، رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگاران از بستری بودن 80 بیمار کرونایی در بخش  ICU  این بیمارستان خبر داد و اظهار داشت حدود  60 نفر از انها در شرایط حاد بیماری به کمک دستگاه تهویه مکانیکی نفس می‌کشند.

مسعود فقیه دینه‌وری همچنین  اظهار داشت در حال حاضر 160  مبتلا به ویروس کووید 19 در این بیمارستان بستری هستند و این نشانه بدی است از اینکه مردم پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت را رعایت نمی کنند و در صورت ادامه این روند روزهای خوبی در انتظارمان نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند که  بیشترین عارضه کرونا متوجه خود بیماران و خانواده‌هایشان است و برای این ویروس پیر و جوان ، فقیر و ثروتمند معنا ندارد و از دست دادن افراد شاخص در استان به خوبی حکایت از بیرحمی این ویروس دارد.

 

رئیس بیمارستان امام رضا  همچنین با تاکید بر این مهم  که کادر درمان پنج ماه است در بیمارستان‌ها در خط مقدم مبازره با این بیماری و در کانون آلوده شدن با کرونا قرار دارند از از نگرانی های خود درباره خستگی کادر درمان سخن گفت و تصریح کرد: مسلما با ادامه روند کنونی مجبور هستیم که ظرفیت تخت‌هایمان را در آینده افزایش دهیم که این اقدام هم ارائه سایر خدمات در بیمارستان امام رضا (ع) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در پایان اذعان داشت که اگرچه  این مرکز آموزشی درمانی بخش عظیمی از خدمات تخصصی و فوق تخصیی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد و  برای پذیرش تعداد بیماران بیشتری شرایط را در نطر گرفته ایم  اما ظرفیت زیاد بیمارستان امام رضا (ع) نباید باعث شود که تعدادی از مردم، پروتکل‌های بهداشتی را به این بهانه رعایت نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.