نشست مشترک ادارات کل منابع طبیعی و ثبت اسناد استان البرز

حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، روز چهارشنبه در نشست مشترک ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد استان البرز که با موضوع اجرای کاداستر اراضی ملی برگزار شد، افزود: از ابتدای سال گذشته پیگیری های بسیار خوبی به خصوص از سوی اداره کل ثبت اسناد استان برای اجرای طرح کاداستر در البرز صورت گرفت.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر کل منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد: در این مدت که کشور و دنیا به لحاظ بیماری کرونا درگیر معضلات خاصی بوده، در استان البرز اقدامات خوبی به لحاظ حاکمیت دولت بر اراضی ملی و دولتی صورت گرفت.

وی گفت:از ابتدای سال جاری برای حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان سند کاداستری و تک برگی اخذ شده است در حالیکه تا سال ۱۳۹۴ فقط برای حدود ۲۵ هزار هکتار این طرح اجرا شده بود.

فرضی تصریح کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های دولت در حفاظت منابع طبیعی تعیین تکلیف اراضی دولتی است که با اجرای کاداستر شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

ایشان خاطر نشان کرد با تعامل بسیار خوب و سازنده ای که با مجموعه ثبت اسناد استان داریم مصمیم که با تلاش و اقدامات جهادی تا پایان امسال جشن انفال را در البرز برگزار نموده و به اطلاع مردم شریف استان و اصحاب خوب رسانه برسانیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان البرز نیز دراین نشست گفت: استان البرز در سال ۹۹ در بحث مالکیت دولت و ثبت انفال عمومی و صدور اسناد آن یکی از استان های پیشرو در کشور است.

شهریار کناریوند اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری از لحاظ تثبیت حاکمیت دولت بر اراضی ملی و صدور سند مالکیتی آن با اجرای طرح کاداستر، نخستین استانی باشیم که این کار را به اتمام رسانده است.

وی افزود: برای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی اداره کل ثبت اسناد با تمام قدرت در کنار منابع طبیعی خواهد بود و اسناد را حتی خارج از نوبت و خارج از ساعات اداری به انجام خواهد رساند.

وی ادامه داد: برای تثبیت حاکمیت دولت به برنامه های هدف اکتفا نخواهیم داشت همانطور که در چهار ماه گذشته نیز به هیچ عنوان به برنامه ریزی ها بسنده نکردیم و ایست هم نکرده ایم.

کناریوند گفت: در نظر داریم ۱۰۰ درصد املاک حاکمیتی دولت را سند دار کنیم و وظایفی که بر اساس قانون ۹ در اختیار منابع طبیعی است، بیشتر از آن در ثبت اسناد پای کار هستیم.

در این نشست مشترک که با حضور مدیران کل، معاونین ادارات کل، روسای شهرستانی و کارشناسان برگزار شد، وضعیت صدور اجرای طرح کاداستر، برنامه های در دست اقدام و مشکلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.