بازار بورس، 90 هزار میلیارد نقدینگی سال جاری را به خود اختصاص داد

به گزارش عصرآزادی آنلاین، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست امروز کمیسیون متبوع خود  در خصوص متغیرهای کلان و مدیریت نقدینگی خبر داد و گفت: بر اساس اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی در چهار ماهه اول سال جاری ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار بورس شده است.

 براساس تشرح جلسه از سوی خدابخشی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارشی از وضعیت بازار بورس به کمیسیون ارائه کرد  ونمایندگان هم در این نشست دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را درباره بازار بورس و اینکه در صورت نزولی شدن بازار وزارت امور اقتصادی و دارایی چه برنامه ای برای جبران تبعات اجتماعی آن خواهد داشت، مطرح کردند.

وی همچنین اطلاع رسانی درست درباره بازار بورس را از تاکیدات مهم این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: ورود به بازار بورس با ریسک همراه است و اگر  کسی وارد این بازار می‌شود باید ریسک آن را هم بپذیرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس خاطرنشان کرد: مدیریت نقدینگی به گونه‌ که این حجم وسیع نقدینگی به سمت بازارهای هدف، اجرای طرح‌های عمرانی، واحدهای تولیدی صنعتی و سرمایه در گردش هدایت شود از دیگر مسائل مطزح از سوی نمایندگان بود.

خدابخشی در پایان از برگزاری جلسه دیگری با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و معاونین در روزهای آینده خبرداد و اذاعن داشت: باید یک برنامه کامل و جامع برای مدیریت نقدینگی از سوی این وزارتخانه به کمیسیون ارائه و برآورد شود که چه حجمی از نقدینگی در بازارهای مختلف وجود دارد و سرعت گردش نقدینگی به چه صورت است و وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص هدایت این نقدینگی چه نقشی را ایفا می‌کند.

وی یادآورشد: نمایندگان در این جلسه تاکید داشتند که باتوجه به مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد،  این نقدینگی به جاهایی هدایت شود که مشکلی از مشکلات کشور حل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.