مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان اظهار کرد: اجرای ساعت صفر، ارزیابی میزان آمادگی دستگاههای عضو ستاد بحران جهت اطفاء حریق های احتمالی  استان از اهداف برگزاری این عملیات است.

برگزاري مانور استاني اطفاء حريق در البرز

عصر آزادی آنلاین ، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حامد فرضی  مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز در حاشیه  مانور استاني اطفاء حریق در روستای شلمزار ساوجبلاغ گفت: مانور اطفاء حریق درجهت آمادگی بیشتر دستگاه های عضو ستاد بحران و هماهنگی بین بخشداری ها و دهیاری ها  جهت اطفاء حریق در باغات، مزارع، جنگل ها و مراتع در محل روستای شلمزار شهرستان ساوجبلاغ  صورت پذیرفت.

وی افزود: در این مانور استانی ابتدا بصورت تئوری و با حضور اساتید برجسته سازمان آتشنشانی استان توجیه و آموزش دیده و سپس در مکانی از قبل تعیین شده  و بصورت کنترل شده در عرصه منابع طبیعی بصورت عملی به اجرای مانور پرداختند.

وی افزود: خرید تجهیزات پیشرفته برای مجموعه یگان حفاظت استان البرز،  توزیع ادوات اطفاء حریق  بین شوراها و  دهیاری ها، اطلاع رسانی گسترده توسط رسانه ها و صداو سیما جهت پیشگیری از حریق، برگزاری کلاس های آموزشی در فرمانداری ها، دهیاری ها و شوراها با موضوع پیشگیری از حریق با مشارکت مدیریت بحران از جمله اقداماتی  که این اداره کل انجام داده است.

دکتر فلاح نژاد رئیس مدیریت بحران استانداری البرز نیز اظهار داشت: با توجه به خشکیدگی پوشش گیاهی جنگل ها ومراتع، احتمال وقوع حریق در شهرستان ها وجود دارد و چنانچه تمهیدات لازم به منظور حفظ آمادگی و چاره اندیشی برای مقابله با آن انجام نشود، آتش سوزی ها در ابعاد گسترده ایجاد و خسارت فراوانی در پی خواهد داشت.

 مهندس صادقلو فرماندار شهرستان نظرآباد در این مانور گفت: هدف از اجرای این مانور ارزیابی توان عملیاتی ادارات شهرستان ها و نیروهای منابع طبیعی در اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع، آمادگی پرسنل و چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در حالات اضطراری،رفع نواقص احتمالی،ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، بررسی اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻻزم ﺟﻬﺖ پیشگیری از وﻗﻮع حریق در جنگل ها و مراتع است.

 در انتها مهندس  ورزشی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز با اشاره به نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع، افزود: از روستاییان، بهره برداران، سازمان های مردم نهاد، دهیاران و شوراهای عزیز روستاها درخواست داریم تا نسبت به آتش سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش سوزی حتما مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع 1504 اطلاع رسانی نمایند تا ستاد مدیریت بحران،یگان حفاظت منابع طبیعی سریعاً به موضوع رسیدگی و وارد عمل شوند.

لازم به ذکر است که این مانور با حضور فرمانداران شهرستان های نظرآباد،ساوجبلاغ، مدیر بحران استان البرز، نیروهای  هلال احمر، نیروهای بسیج، دهیاران و کلیه یگان های حفاظتی ارگان های شهرستان های مذکور و جوامع محلی و اقشار مردم انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.