خانواده های کم مصرف آذربایجانی برای ۴ ماه گرم سال پاداش می گیرند

تاکید مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی بر لزوم مدیریت مصرف انرژی؛ پاداشی به نام “برق امید”

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در خصوص پویش سراسری برق امید و معرفی اپلیکیشن “برق من” با خبرنگاران رسانه های گروهی مناطق مختلف این استان دیدار نموده و بر لزوم مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد.

“اکبر فرج نیا” با اشاره به اینکه طرح برق امید با هدف بهینه سازی مصرف برق مشترکان خانگی انجام می گیرد گفت: در دو سال اخیر پروژه بزرگ ملی حذف قبوض کاغذی رویداد عظیمی ایجاد کرد که به کاهش ترددهای زائد، قطع درختان و غیره منجر گردید.

وی ادامه داد: حقیقت این است که بخشی از جامعه ما بد مصرف بوده و به مصارف انرژی خود اهمیت نمی دهند به طوری که در حوزه خانگی، مصرف دو برابری مصرف جهانی را داریم در حالی که به میزان مصرف متعادل در آموزه های دینی ما نیز به کرات اشاره شده است.

                                                           

فرج نیا با ذکر این نکته که اصلاح الگوی مصرف انرژی شاه کلید اجرای طرح برق من می باشد افزود: فرهنگ سازی اصلاح الگوهای مصرف باید از داخل خانواده‌ها آغاز گردند که اتفاقاً، خانواده‌ها هدف اصلی این طرح می باشند لذا هر اشتراکی که مصرف آن کمتر از ۱۰۰ کیلووات در چهار ماه فصل گرم سال شامل خرداد تا شهریور ماه و زیر ۸۰ کیلووات در سایر ماه ها باشد معادل مصرف برق خود، پاداش دریافت خواهند نمود.

وی اضافه کرد: حدود ۲۴ درصد مشترکان خانگی آذربایجان شرقی به استثنای تبریز، اسکو و آذرشهر به عنوان مشترک کم مصرف، حدود ۵۳ درصد آنها خوش مصرف و ۱۵ درصد دیگر نیز جزو مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند که در زمره ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک پرمصرف قرار گرفته اند و به سوی کاهش مصرف برق سوق داده خواهند شد.

                                                           

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی مراجعه حضوری مردم جهت انجام امور خدماتی را زیبنده دنیای مدرن امروز ندانست و تاکید کرد: نمی توان برای انجام هر کار به خدمات دهنده مراجعه کرد لذا ویروس کرونا هم موجب شده تا این مراجعات کمرنگ شده و خدمات غیر حضوری از اهمیت بسزایی برخوردار باشند.

اکبرنیا اظهار کرد: مقرر شده از اول آذر ماه سال جاری ۳۹ خدمت به صورت غیرحضوری کلید بخورد که ۲۸ خدمت آن برای مشترکین خواهد بود، همچنین در اپلیکیشن “برق من” تمام خدمات لازم با در نظر گرفتن خواسته مشترکین از طریق سایت های قانونی قابل دانلود است تا از طریق گوشی های هوشمند اندروید و آی.او.اس مورد استفاده مردم قرار گیرد.

                                                           

وی همچنین در بخش پایانی اظهارات خود از شناسایی تعداد ۵۲۵۰ دستگاه ماینر در سطح آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تلفات انرژی در راستای طرح های مربوطه حدود ۹.۶ درصد می باشد که برای سال جاری ۹.۵ درصد هدف‌گذاری شده و در برنامه پنج ساله، این رقم به ۹ درصد کاهش خواهد یافت.

گفتنی است طبق اعلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، طرح “برق من” پس از اجرای موفقیت آمیز پروژه های حذف قبوض کاغذی و الف.ب.ایران همزمان در استانهای کشور عملیاتی شده و به سادگی از طریق سایت های ارائه دهنده اپلیکیشن ها قابل دسترسی می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.