هفته ۲۹ پويش سراسری #هرهفته_الف_ب_ايران به آذربایجان شرقی رسید؛ چراغ ۹ پروژه مهم صنعت برق آذربایجان با حضور معاون وزیر نیرو روشن شد

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده:

در بيست و نهمين هفته از پويش سراسری “#هرهفته_الف_ب_ايران” که به ساخت و سازها و ساز و کارها اختصاص دارد تعداد 9 پروژه مهم شركت برق منطقه ای آذربايجان با مجموع 732 ميليارد تومان اعتبار به بهره برداري رسید.

در این آیین ویژه که معاون برق و انرژی وزیر نیرو نیز حضور داشت همزمان با پست GIS مركزی كلان شهر تبريز، سایر پروژه های آذربایجان شرقی نیز به صورت ویدئوکنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفتند.

این پروژه‌ها شامل پست 20/132/230 کیلوولت GIS مرکزی تبریز، نیروگاه مقیاس کوچک تبریز به ظرفیت 25 مگاوات، چهار پروژه افزایش ظرفیت شامل پست‌های سعیدآباد، خسروشاه، آخولا و ماشین‌سازی و سه پروژه انتقال برق، تامین روشنایی و احداث فیدر می باشد.

از مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این پروژه‌ها، 465 میلیارد تومان برای نیروگاه مقیاس کوچک 25 مگاواتی تبریز توسط بخش خصوصی و مابقی برای هشت پروژه دیگر از محل منابع داخلی هزینه شده است.

این پروژه‌ها با هدف تقویت شبکه انتقال، پایداری تامین برق بخش مرکزی تبریز، تامین بار مشترکان توزیع، کاهش تلفات، بهبود کیفیت برق، افزایش ظرفیت پست و تامین بار متقاضیان و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها، با توجه به صنعتی بودن منطقه اجرا شده است.

مدير عامل شركت برق منطقه ای آذربايجان با اشاره به اهداف مهم در اجراي پروژه هاي اين شركت گفت: تقويت شبكه فوق توزيع و انتقال در منطقه، كاهش خاموشي هاي بابرنامه، افزايش قابليت از اطمينان شبكه در هر سه بخش انتقال، فوق توزيع و توزيع نيروي برق، تأمين مطمئن انرژي برق مشتركين صنعتي، تجاري، كشاورزي و خانگي، كاهش تلفات انرژي شبكه و غیره از جمله اهداف این پروژه ها می باشد.

افشین روشن میلانی همچنين كمک به پدافند غيرعامل و بهبود پروفيل ولتاژ شبكه توزيع و فوق توزيع به دليل توليد انرژي در محل مصرف را از ديگر اهداف نيروگاه هاي مقياس كوچک آماده بهره برداري اين شركت عنوان کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز به مرحله نخست پویش هرهفته_الف_ب_ایران اشاره کرد و گفت: این پویش بزرگ از ابتدای مهرماه سال گذشته با هدف افتتاح ۲۲۷ پروژه بزرگ آب و برق به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان آغاز شده است.

همایون حایری با ذکر این نکته که در صنعت برق همه موارد تحت کنترل است افزود: نوع دفن کابل های زیرزمینی برق تبریز در گذشته نگرانی هایی را به وجود آورده بود که امروز به آنها پایان داده شد.

وی ادامه داد: هر جا که برق نیاز باشد طبق شرایط جغرافیایی کمک می شود تا اقدامات پایه ای انجام گیرد که شهرک های صنعتی کشور در اولویت قرار گرفته اند.

حایری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد نیروگاه های کشور ساخت داخل هستند اضافه کرد: برق امید برای مشترکینی است که الگوی مصرف را رعایت می کنند و علاوه بر تخفیف صددرصدی، برنامه های آموزشی فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برای پرمصرف ها درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، در این پویش تاکنون، ۱۰ سد، ۶ هزار و ۳۳۵ هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ۱۸ نیروگاه حرارتی، ۱۷ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، ۶ نیروگاه مقیاس کوچک، ۱۰۳ پُست و خط انتقال، ۱۷ طرح آب‌رسانی شهری، ۱۰ تصفیه‌خانه آب، ۱۷ تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی به ۸۶۰ روستای کشور، مجموع پروژه‌هایی بود به بهره‌برداری رسیده است.

در پایان آیین بهره برداری از پروژه های صنعت برق در تبریز، رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید شرایطی مهیا شود تا پیشرفت های برق از طریق سرمایه گذاران انجام گیرد تاکید کرد که تحریم ها باعث شده تا با خودکفایی داخلی از دوران فشارهای اقتصادی عبور نماییم.

گفتنی است پروژه‌های پویش سراسری “هر هفته الف – ب – ایران” به نوعی توزیع عادلانه زیرساخت‌های اصلی و مهم کشور همراه با مشارکت فعال منابع دولتی، منابع داخلی شرکت‌های وزارت نیرو، مشارکت‌های مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که ۶۰ درصد منابع خارج از بودجه دولت و منابع داخلی، بخش خصوصی و مشارکت‌های فعال به‌ ویژه صندوق توسعه ملی می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.