شهروندان هرگونه کابل و سیم‌دزدی را به ۱۲۱ اطلاع دهند

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، علت خاموشی‌های اخیر را افزایش سرقت کابل‌های برق عنوان کرد و افزود: مردم و شهروندان محترم در صورت مشاهده‌ی هرگونه سرقت کابل‌های برق، مراتب را در اسرع وقت به سامانه‌ی ۱۲۱ اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، علت خاموشی‌های اخیر را افزایش سرقت کابل‌های برق عنوان کرد و افزود: مردم و شهروندان محترم در صورت مشاهده‌ی هرگونه سرقت کابل‌های برق، مراتب را در اسرع وقت به سامانه‌ی ۱۲۱ اطلاع دهند.

عادل کاظمی، ریشه‌ی برخی خاموشی‌ها و نارضایتی‌های مردم را افزایش سرقت‌ از تجهیزات شبکه‌ی برق دانست و افزود: سرقت از کابل‌ها و تجهیزات شبکه‌های برق تبریز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین برق مشترکان شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر وجود ندارد، تشریح کرد: مردم تصور می‌کنند علت افزایش خاموشی‌های اخیر در برخی مناطق تبریز، کمبود برق در شبکه‌ی توزیع برق این شهر بوده، در حالی که وقوع برخی خاموشی‌های ناخواسته، ناشی از سرقت کابل‌های برق شبکه است.

کاظمی به تمهیدات شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای جلوگیری از سرقت تجهیزات این شرکت اشاره کرد و اذعان کرد: با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های انتظامی، بسیج و همچنین دستگاه‌های سیاسی و امنیتی استان، سعی داریم جلوی معضلات مذکور را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌ی توزیع برق، آنقدر گسترده است که کنترل دقیق تمام شبکه را مشکل ساخته است، افزود: حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه‌ در حوزه‌ی کاری شرکت توزیع نیروی برق تبریز وجود دارد و از این مقدار، حدود ۶۳۰۰ کیلومتر شبکه‌ی فشار ضعیف و تقریبا ۳۸۰۰ کیلومتر دارای فشار متوسط هستند؛ بخشی از این شبکه نیز زمینی و بخشی هوایی است.

وی از جمله تمهیدات برای جلوگیری از سرقت تجهیزات شرکت توزیع برق را استفاده از کابل‌های آلومینیومی روکش‌دار تحت عنوان کابل خودنگهدار دانست و گفت: هم‌اکنون ۱۰۱۰ کیلومتر از شبکه‌ی فشار ضعیف، به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شده‌اند و قصد داریم تا پایان امسال با به‌کارگیری پیمانکار در دسترس و سایر پیمانکاران ۳۵۰ کیلومتر دیگر نیز به شبکه اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: همچنین در مانورهای جهادی برق تبریز که از ابتدای پاییز به صورت ماهانه برگزار می‌شود، سیم‌های مسی شبکه را با کابل خودنگهدار جایگزین کنیم تا امکان سرقت کاهش یابد.

وی در تشریح اهمیت نصب کابل‌های خودنگهدار در شبکه گفت: کابل‌های خودنگهدار، برخلاف سیم‌های مسی از ایمنی بیشتری در مقابل حوادث طبیعی برخوردار بوده و امکان اتصال آنها بسیار کم است و این کابل‌ها، امکان استفاده‌ی غیرمجاز از برق را نیز کاهش می‌دهند.
وی با درخواست از مردم برای اطلاع دادن هرگونه خاموشی برق به سامانه‌ی ۱۲۱، افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، بلافاصله با سامانه‌ی ۱۲۱ شرکت توزیع نیروی برق تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.