میانگین باسوادی در مرند ۹۶ درصد را رد کرد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر آموزش و پرورش مرند اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۹۵، میزان باسوادی در شهرستان مرند از ۹۴.۶ درصد در سال گذشته به ۹۵.۶ درصد در سالجاری رسیده است.

اباذر کاظمی با اشاره به وجود هفت هزار و ۷۷۵ نفر بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در مرند طبق سرشماری سال ۹۵ اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته، تعداد یک هزار و ۵۶۷ نفر تحت پوشش قرار گرفته و در دوره های سوادآموزی شرکت داشتند که ۶۱ درصد شامل ۹۶۸ نفر در این دوره ها قبول شدند.
وی گفت: بلافاصله پس از اتمام امتحانات مربوط به کلاس های سال ۹۸، در تیرماه سال ۹۹ و در پی اعلام حجم کاری از سوی اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، برپایی کلاس برای سال ۹۹ شروع شد.
مدیر آموزش و پرورش مرند در خصوص حجم تعیین شده برای دوره های سوادآموزی در سال جاری نیز تصریح کرد: امسال، مجموع حجم تعیین شده برای دوره های تحصیلی سوادآموزی، تحکیم و انتقال، تعداد ۹۵۸ نفر می باشد که تاکنون ۴۹۶ نفر از این تعداد در شهرستان تحت پوشش قرار گرفتند.
کاظمی افزود: از مجموع ۹۵۸ نفر، تعداد ۴۲۸ نفر برای دوره سوادآموزی تعیین شده که اکنون، ۲۴۱ نفر از آنها تحت پوشش هستند.
وی همچنین با اشاره به تعیین ۲۹۰ نفر برای دوره تحکیم و تحت پوشش قرار گرفتن ۲۵ نفر در این دوره افزود: حجم تعیین شده برای دوره انتقال نیز، ۲۴۰ مورد بوده که افراد تحت پوشش آنها نیز ۲۳۰ نفر می باشد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش افراد بی سواد در شهرستان بر اساس سهمیه تعیین شده، توسط ۱۵۷ مربی و آموزش دهنده صورت می گیرد.
مدیر آموزش و پرورش مرند ضمن اشاره به شرایط کرونایی در شهرستان اظهار داشت: فعالیت های مربوط به سوادآموزی و تحصیل در سنگر علم و دانش، همزمان با سایر فعالیت های آموزشی مدارس، در اداره سوادآموزی آموزش و پرورش مرند نیز با جدیت ادامه داشته و آموزش دهندگان در اوضاع نابسمان کرونایی نیز، با همت عالی خود به این امر خطیر مشغول هستند.
وی همچنین با اشاره به قانون تعیین تکلیف مربیان نهضت سوادآموزی گفت: بر اساس این قانون، تعداد ۷۱ نفر از مربیان و آموزشیاران فعال در نهضت سوادآموزی، در شهرستان مرند جذب آموزش و پرورش شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.