مدیرعامل جمعیت خیریه نوبر تبریز در جمع خبرنگاران: در سایه اعتماد مردم نیازی به نصب صندوق صدقات نیست!

?عصرآزادی/ شهرام صادق زاده

جمعیت خیریه نوبر تبریز اوّلين و مهم‌ترين مجموعه خیریه آذربایجان است که بهترين اقدام آن، رسيدگي به بيماران بي بضاعت است؛ يعني بيماراني كه واقعاً قادر به پرداخت هزينه دارو و درمان و معالجه خود نيستند.

مدیرعامل جمعیت خیریه “نوبر” تبریز – روز دوشنبه – در جمع خبرنگاران رسانه های آذربایجان شرقی گفت: در اسرع وقت و با آسان‌ترين راه، نيازهايشان را تأمين مي‌كنيم و محدوديتي هم براي هزينه‌هاي موردنياز نداريم و هرچقدر و هر زمان كه لازم باشد، به بيمار بي‌بضاعتي كه در موردش تحقيق شده، خدمات ارائه می شود.

“کاظم انتظار خیر (خاماچی) به اهمیت این مجموعه پرداخت و ادامه داد: در سال ۱۳۲۶ عده ای از خیرین اصیل تبریزی محله نوبر، جمعیت خیریه را در محدوده این محله تاسیس کردند که در ابتدا سوخت، ارزاق عمومی و مسائل فرهنگی محله را ساماندهی می‌کردند.

وی افزود: آنها حتی برای فرزندان اهالی نیز به تاسیس مدرسه غیردولتی پرداخته و به آموزش قرآن، علم روز و غیره مبادرت می کردند که بسیار حائز اهمیت می باشد.

انتظار خیر اضافه کرد: امروزه نیز سه مورد خاص وجود دارد که به صورت رایگان و بدون تبعیض برای خانواده های تحت پوشش انجام می گیرد که تامین هزینه دارو و درمان، جهیزیه و تامین اقلام زندگی ایتام را شامل می گردد که در فعالیت جمعیت خیریه نوبر تعریف شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون برای حدود ۱۰ هزار خانواده تبریزی پرونده بیماری تشکیل شده است که اخیراً نیز محدوده خدمات رسانی برای اهالی روستاهای آناخاتون، رواسان، آخماقیه، شهر جدید سهند و شهرک باغمیشه نیز به آن اضافه شده است.

خاماچی با اشاره به اینکه هر هفته برای حدود هشت دختر دم بخت جهیزیه قابل قبول شامل ۲۲ قلم وسایل زندگی تامین می شود تاکید کرد: همچنین حدود ۲۴۰ بیمار اعصاب و روان را نیز تحت پوشش داریم که خواربار، دارو و ارزاق روزمره آنها تامین می گردد و از آنجایی که جزو مظلوم‌ترین بیماران هستند با ماهیانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارو، حال عمومی آنها مساعد می شود.

رئیس هیئت مدیره جمعیت خیریه نوبر افزود: تامین هزینه های درمان ۱۲۰ بیمار مبتلا به ام اس، مشارکت در ساخت بیمارستان دیالیزی تبریز، توسعه بیمارستان الزهرای تبریز، مشارکت در ساخت بیمارستان جامع سرطانی تبریز، مشارکت در بازسازی خانه های زلزله زده و احداث یک باب هنرستان در شهر بم، آبادانی یک روستا در اردبیل، احداث ۲۲ غسالخانه در روستاهای زلزله زده ورزقان و غیره از جمله موارد این جمعیت خیریه می باشد.

وی یادآور شد: جمعیت خیریه نوبر از ابتدای تاسیس به مقوله مسکن خانوارها حساس بوده و در این خصوص مجتمع ۹۶ واحدی نیلوفر را نیز در تبریز احداث نموده است که خانواده های آن هیچوقت نمی توانستند صاحب خانه شوند.

انتظار خیر عنوان کرد: از یک سال قبل هم که کرونا ویروس در سطح کشور شیوع پیدا کرد خانواده های تحت پوشش جمعیت، به علت بیکاری در گذران زندگی خود دچار مشکل بودند لذا برای هر خانوار ۱۳ فقره مواد معیشتی به صورت ماهانه اهدا و مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” در خصوص علت عدم وجود صندوق های صدقات این مجموعه در سطح شهر گفت: هیچگونه صندوق صدقات در معابر نداریم و اعتماد مردم باعث شده است تا از این امر صرف نظر کنیم زیرا اعتماد مردم، بزرگترین امتیاز برای این جمعیت خیریه اصیل و مردمی تبریز محسوب می‌شود.

انتظار خیر در پایان تاکید کرد: تاکنون به ۴۰۸ روستای آذربایجان‌ شرقی کمک‌ رسانی شده که بیش از ۵۰۰ فقره جهیزیه به دختران جوان روستاها از جمله اقدامات این مجموعه در سال اخیر می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.