بایدن:خشونت با اسلحه موجب شرمساری آمریکا است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس جمهوری آمریکا، خشونت با اسلحه را موجب شرمساری بین‌المللی آمریکا دانست و گفت این تنها یک بحران اسلحه نیست بلکه یک بحران بهداشت عمومی است.

جو بایدن روز پنج شنبه امروز  پیش از صدور دستور اجرایی مقابله با خشونت با سلاح، افزود: چیزی که من پیشنهاد می‌کنم به هیچ وجه مغایر با متمم دوم نیست.

وی با رد استدلال‌های حقوقی مطرح شده علیه این دستورهای اجرایی، ادامه داد:

هیچ متمم قانون اساسی مطلق نیست. شما نمی‌توانید یک جمعیت را فریاد بزنید- نمی‌ توانید در یک سالن شلوغ فیلم “شلیک” کنید و آن را آزادی بیان بخوانید.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: خشونت با اسلحه در این کشور یک بیماری فراگیر است. بگذارید دوباره بگویم: خشونت با اسلحه در این کشور یک اپیدمی و یک شرمساری بین المللی است.

بایدن اظهار کرد: اقداماتی را انجام دهیم که به کلمه “کافی” معنا می بخشد. کافی است. کافی. کافی. کافی. آنچه می‌خواهند شما انجام دهید فقط گوش دادن نیست.

وی یادآور شد: روزانه در این کشور 316 نفر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند. هر روز ۱۰۶ نفر از آنها می‌میرند. پرچم ما هنوز برای قربانیان قتل وحشتناک 8 نفر از مردم آمریکایی-آسیایی در جورجیا و 10 نفر دیگر در یک کشتار جمعی در کلرادو نیمه برافراشته است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: احتمالاً آن را نشنیده‌اید، اما بین این دو حادثه، با فاصله کمتر از یک هفته، بیش از 850 مورد تیراندازی دیگر رخ داده است – 850 نفر – که جان بیش از 250 نفر را گرفت و 500 نفر را مجروح کرد.

بایدن ادامه داد:این همه‌گیری باید متوقف شود.

بنابراین من اینجا هستم تا در مورد دو چیز صحبت کنم: اول ، مراحلی که ما بلافاصله برمی داریم ، و دوم ، اقداماتی که باید برای جلوگیری از همه گیری خشونت با اسلحه انجام شود.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.