مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تبریز در گفتگو با عصر آزادی مطرح نمود: افزایش 209 درصدي کمک هاي خیّرین به انجمن حمایت از زندانیان تبریز

عصر آزادی آنلاین/ حامد پورمند

انجمن حمایت از زندانیان تبریز موسسه غیر انتفاعی و داراي شخصیت حقوقی است که از طریق خیرین نیکوکار و نوع دوست اداره می شود.

به گزارش خبرنگار عصر آزادی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تبریز در رابطه با فعالیت های این انجمن بیان نمود: خیرین سرمایه هاي ارزشمند آذربایجان شرقی و تبریز هستند که بخشی از نیازهاي معیشتی، دارویی، تحصیلی و توانبخشی خانواده هاي زندانیان را تامین می کنند.

محمدعلی نصرتی با اشاره به افزایش 72 درصدي درآمد این انجمن در دوازه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: افزایش این میزان درآمد در شرایط  کرونایی کشور قابل توجه است. وي با بیان این که انجمن به عنوان تشکل غیردولتی هیچ گونه ردیف بودجه اي دولتی ندارد، افزود: این درآمدها در دو بخش از طریق فعالیت هاي اقتصادي خود انجمن و نیز در قالب کمک هاي نقدي و غیرنقدي خیرین و نیکوکاران حاصل شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تبریز ابراز نمود: از ابتداي سال99 تاکنون مجموع درآمدهاي انجمن حمایت از زندانیان تبریز رشدي معادل 11 درصد را در برمی گیرد. محمدعلی نصرتی عنوان نمود: مجموع هدایا و کمک هاي نقدي و غیرنقدي خیرین به انجمن حمایت از زندانیان تبریز طی 12 ماه سال جاري که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 209 درصد رشد داشته است.

وي با اشاره به این که بخشی از حمایت هاي انجمن از زندانیان و خانواده هاي آنها در قالب بسته هاي غذایی، وجوه نقد، کمک هزینه هاي تحصیلی، ارائه بسته هاي بهداشتی، تامین جهیزیه، تعمیر واحدهاي مسکونی، تهیه و تعمیر لوازم خانگی و پرداخت قبوض را شامل می شود، یادآور شد: در این حوزه طی سال جاري یک میلیارد و 750 میلیون تومان هزینه شده است که این رقم در سال گذشته تنها 740 میلیون تومان بود.

محمدعلی نصرتی از هزینه کرد 505 میلیون تومانی انجمن حمایت از زندانیان تبریز به زندان مرکزي این شهر خبر داد و اضافه کرد: این هزینه ها در قالب خرید تجهیزات پزشکی و داروئی، کمک به اجراي طرح هاي فرهنگی، عقیدتی و همچنین اجراي طرح پاك براي ترك اعتیاد زندانیان معتاد می باشد .

به گفته وي از ابتداي امسال تاکنون، انجمن حمایت از زندانیان تبریز 69 میلیون تومان نیز براي درمان و باز توانی زندانیان هزینه کرده است که عمدتاً براي تامین دندان هاي مصنوعی زندانیان بی بضاعت بوده است که این رقم در سال گذشته حدوداً 8 میلیون تومان بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تبریز، حمایت از خانواده زندانیان را مهمترین رکن فعالیت هاي این مجموعه بیان کرد و افزود: باید توجه داشت که اعضاي خانواده زندانی، بی گناه بوده و حتی شاید در بعضی از موارد خود زندانی هم اي بسا چندان تقصیري در وقوع جرم نداشته است، چون شرایط اقتصادي عده اي را در گرداب جرم فرو می کشاند، بر همین اساس براي آحاد مردم لازم است تا براي سالم سازي فضاي عمومی جامعه نسبت به تامین نیازمندي هاي این خانواده ها وارد عرصه شوند.

محمدعلی نصرتی حمایت انجمن از خانواده هاي زندانیان را خوب اما ناکافی دانست و با تاکید بر فرهنگ سازي در جامعه براي کمک به این اقشار آسیب پذیراظهار نمود: در این راستا رسانه هاي گروهی و فعالیّت خبرنگاران می تواند آحاد مردم را نسبت به دستگیري از خانواده زندانیان ترغیب کرده و زمینه هاي کافی براي توسعه این نوع کمک ها را در جامعه فراهم کند .

وي حرکت در مسیر آموزش، فرهنگ سازي، اشتغال، حرفه آموزي و نیز بازسازي شخصیت، اصلاح و ارشاد زندانیان را از مهمترین محورهاي فعالیت انجمن حمایت از زندانیان تبریز برشمرده و تصریح  داشت: این مجموعه حتی پس از سه تا 6 ماه از آزادي زندانیان و در صورت لزوم به حمایت هاي خود از خانواده هاي آنها ادامه می دهد و براي اشتغال همسران و فرزندان آنها نیز با واحدهاي مختلف تولیدي و صنعتی منطقه رایزنی هاي لازم را انجام می دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تبریز با استمداد از مردم خیر و نوع دوست درخواست کرد براي کمک به بازسازي اقتصادي و معیشتی خانواده هاي زندانیان، از طریق بانک ملی به شماره کارت 6037997599044634، بانک مهر ایران به شماره کارت 6063737004743645 می توانند نسبت به اهداي کمک هاي نقدي و غیرنقدي خود انجمن حمایت زندانیان را در انجام تکالیفی که به عهده دارد یاري نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.