خانه‌های تخصصی حمایتی هنر در تبریز تشکیل می‌شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری شهردار تبریز گفت: خانه‌های تخصصی حمایتی هنر با هدف ایجاد بسترهای حمایتی از هنر و هنرمندان شهر و جهش تولید در محصولات هنری شکل می گیرند که لایحه آن امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسید.

حجت‌السلام احمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: فعال‌سازی مراکز فرهنگی و توسعه فعالیت‌های هنری و افزایش نشاط اجتماعی چشم‌انداز حمایتی شهرداری تبریز است که  پس از جلسات فراوان با هنرمندان شهر و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورا، جمع‌بندی آن در قالب لایحه‌ای به صحن علنی ارجاع و مورد استقبال اعضای شورای شهر قرار گرفت.

وی افزود: مهم‌ترین بخش این شیوه‌نامه حمایتی تشکیل خانه‌های تخصصی حمایتی هنر است که در هفت زمینه اصلی هنرهای نمایشی، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و معماری که شامل ۱۴ رشته هنری است، توسط هنرمندان آن بخش و هدیا معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و نظارت کمیسیون فرهنگی شورا احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری تبریز  خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش این شیوه‌نامه حمایتی از هنر و هنرمندان شهر که می‌تواند الگویی برای  دیگر شهرها باشد، احیا، حفظ و تقویت مکاتب هنری تبریز است.

وی گفت: فعال‌سازی و تقویت گروه‌ها و جریان‌های فرهنگی و هنری و پشتیبانی از فعالیت‌های نخبگان و تجلیل از برگزیدگان و پیشکسوتان هنر برنامه اصلی شیوه‌امه حمایتی از هنر و هنرمندان است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز  با اشاره به حمایت از هنرمندان برجسته شهر اعلام کرد: بر اساس شیوه‌نامه حمایتی شهرداری، هر سال در ۱۴ رشته هنری از هنرمندان برجسته آن هنر به انتخاب هنرمندان آن حوزه و با رعایت تعادل و توزان، حمایت مالی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سینماگران تبریز که برگزیده جشنواره های ملی و بین‌المللی فیلم و سینما همچون جشنواره ونیز، رتردام، کلن، هستند، ۵۰ میلیون تومان کمک حمایتی دریافت می کنند که این مبلغ سالانه ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

حمیدی تصریح کرد: در سایر حوزه‌ها هنرمندانی که برگزیده فراخوان و جشنواره‌ای می‌شوند به صورت گروهی و فردی مورد تقدیر قرار می‌گیرند که از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می‌شود، و هر هنرمندی که به بخش نهایی فراخوان‌ها راه یابد، ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.

وی افزود: آن دسته از صنایع دستی شهر که مهر اصالت  از سازمان یونسکو دریافت می‌کنند، نیز مشمول دریافت بسته‌های حمایتی شهرداری می‌شوند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.