تراز آبی تالاب بین ‌المللی قوری گل کاهش یافت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تراز فعلی تالاب بین‌المللی قوری گل به ۱۹۱۲.۶۰ متر از سطح دریا رسیده است، گفت: این ارتفاع نسبت به سال گذشته ۳۴ سانتیمتر کاهش نشان می دهد.

یوسف غفارزاده اظهار کرد: مقدار آب تالاب بین المللی «قوری گول» در زمان حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ هزار مترمکعب و در مقایسه با متوسط درازمدت ۱۰۰ هزار مترمکعب کاهش دارد.

وی اضافه کرد: تراز سطح آب تالاب قوری گول نیز در زمان حاضر ۱۹۱۲.۶۰ متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ سانتیمتر کاهش نشان می دهد، تراز کنونی تالاب در مقایسه با مشابه متوسط درازمدت، هفت سانتی متر کاهش دارد.

وی گفت: وسعت تالاب در تراز یاد شده ۱.۳۴ کیلومترمربع برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هشت هزار مترمربع و در مقایسه با متوسط درازمدت ۲ هزار مترمربع کاهش نشان می دهد.

غفارزاده همچنین آبرسانی به تالاب بین المللی قوری گول را در شرایط و وضعیت فعلی قابل قبول ندانست و افزود: برای انتقال آب بالادستی به این تالاب باید از روش لوله گذاری که حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد، استفاده کنیم.

تالاب بین المللی قوری‌گل با ۲۰۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز و در ۱۵ کیلومتری غرب شهر بستان‌آباد درمجاورت روستای امناب (ایمناب) قرار گرفته‌است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.