رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی در دومین روز کنکور

نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۰ با رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۴۱۴ شهرستان و سه هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی آغاز شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دومین روز کنکور سال ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه با رقابت تعداد ۳۷۰  هزار و ۱۱۲ نفر از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم انسانی و ۱۴۲ هزار و ۶۲ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی در ۳۵۲۲ حوزه امتحانی بیش از ۴۱۴ شهرستان و ۱۱ کشور خارجی شروع شد.

آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر برگزار شده است و امروز صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر کنکور با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی و گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ادامه پیدا کرده است. فردا جمعه ۱۲ تیرماه آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و صبح شنبه ۱۲ تیر آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است. در گروه علوم ریاضی و فنی، ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر دختر و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر پسر هستند، همچنین در گروه علوم انسانی ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر از داوطلبان را دختران و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر را پسران تشکیل می دهند.

زمان آزمون عمومی برای همه داوطلبان ۷۵ دقیقه، زمان آزمون اختصاصی برای گروه علوم ریاضی و فنی ۱۷۵ دقیقه و زمان آزمون اختصاصی برای گروه علوم انسانی ۱۶۵ دقیقه است.

ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریبا مطابق سال گذشته خواهد بود، به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و امسال نیز همین حدود و بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می شوند که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

همچنین بیش از ۹۰ درصد داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۰ برابر با ۹۸۲ هزار و ۷۵ داوطلب کارت خود را دریافت کرده‌اند.

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و در دهه اول مرداد ماه از طریق سایت این سازمان منتشر می شود. فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.