بهروز مهدوی: برخی ها قبول نکردند که مردم رای ندادند!

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: فرماندار شهرستان تبریز به مناسبت روز گرامیداشت مقام خبرنگار با اصحاب رسانه های آذربایجان‌شرقی دیدار کرد.
بهروز مهدوی در این نشست صمیمی فرصت را مغتنم شمرده و به تشریح عملکرد این مجموعه در برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ پرداخت.
وی با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات سال جاری، اجرای این رویداد بزرگ را برعهده داشتیم گفت: از ۹ ماه مانده به انتخابات، مقدمات کار را فراهم کردیم و قرار شد تا انتخابات شورای شهر تبریز به همراه ۸ کلانشهر دیگر و مراکز استان‌ها به صورت مکانیزه انجام شود.
مهدوی ادامه داد: مقدمات کار فراهم بود و آموزش‌های لازم IT به متصدیان و اپراتورهای دستگاه‌های اخذ رای انجام گردید، فقط از مسئولان کشوری خواهش کردیم که دستگاه‌های مربوطه سه روز مانده به انتخابات به دستمان برسد زیرا ۲۸۴۰ دستگاه اخذ رای باید به ۷۲۰ شعبه رای گیری اعزام می گردید.
وی افزود: طبق تجربیات ادوار گذشته انتخابات، برای هر شعبه یک صندوق دستی نیز در نظر گرفته شد اما اصرار وزارت کشور بر این بود که آرای انتخابات شورا در تبریز به صورت مکانیزه انجام گیرد.
فرماندار تبریز با اشاره به اینکه نصب و استقرار دستگاههای اخذ رای در ساعت ۶ بامداد همان روز به اتمام رسید اضافه کرد: تاخیر در رسیدن دستگاه ها به تبریز موجب ایجاد شائبه در سطح شعبات، هواداران کاندیداها و رسانه ها گردید به طوری که در اعتراض ما به وزارت کشور مبنی بر پیکربندی به موقع دستگاه‌ها تا به امروز هم پاسخی برای برای آنها داده نشده است!
وی خاطرنشان کرد: ناهماهنگی هیئت نظارت مرکزی با وزارت کشور هم دال بر تداوم وضعیت موجود بود، وقتی هم دستگاههای مکانیکی با تأخیر به شعبات اخذ رای رسید صندوق های دستی کماکان آماده رای‌گیری بودند لذا با سایر کلانشهرها نیز در ارتباط بودیم که در آنها هم شرایط نسبتاً همانند تبریز بود!
مهدوی یادآور شد: جالب اینکه در ۱۶۰ شعبه اخذ رای، آرا به صورت دستی بود تا دستگاه های مکانیزه از راه برسند به طوری که در شعبه شماره ۵۳۹ شورا واقع در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خیابان انقلاب تبریز برای نفر سیزدهم ۱۴۰ رای اضافی ثبت شده بود که ۱۲۶ رای بوده و ۱۴ رای نیز از مسجد حضرت رسول الله اضافه می‌شد و آرای مکانیزه را دوباره در آرای دستی شمارش کرده بودند و آن حواشی به وجود آمد!
فرماندار تبریز بیان کرد: پس از وقوع این ایرادات، به وزارت کشور پیشنهاد دادیم تا بازشماری صندوق ها انجام گیرد و لذا با حضور ۲۳ نماینده منتخبان شورای شهر تبریز پروسه شمارش مجدد آرا انجام گردید اما برخی ها باز هم قانع نشدند!
مهدوی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد مردم به پای صندوق های رای نیامدند که حتماً از عملکرد مسئولان و شوراها راضی نبودند گفت: متاسفانه برخی‌ از نامزدها قبول نکردند که رای نیاوردند و حتی به خانواده‌های خود هم نگفتند که نتوانسته اند حد نصاب آرا را کسب کنند در حالی که صندوق‌ های مکانیزه به هیچوجه قابل اصلاح و یا اشتباه نبود!
فرماندار تبریز در بخش دیگری از اظهارات خود به سفر تعدادی از اعضای هیئت نظارت مرکزی انتخابات به تبریز سخن به میان آورد و تاکید کرد: وقتی این عزیزان به تبریز آمدند چندین صندوق را به صورت تصادفی انتخاب نموده و مشاهده کردند که حتی یک رای هم جابجا نشده است!
وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد گرانی نان و نگرانی مردم هم گفت: متاسفانه از چهار دوره قبل مجلس شورای اسلامی، تعزیرات آرد و نان که در فرمانداری‌ها مستقر بود منحل گردید و به اداره غله جهت تامین آرد، سازمان صمت جهت بازرسی، اداره کل تعزیرات حکومتی جهت صدور جریمه و اتحادیه نانوایان جهت صدور پروانه منتقل گردید.
مهدوی افزود: درست است که نان گران شده و قیمت گذاری در اختیار فرمانداری نیست اما برای این امر یک کارگروه استانی مشخص شده که به ریاست استاندار است، اما از آنجایی که نانواها از افزایش قیمت نان خبر دار شده اند نرخ جدید را از هم اکنون اعمال کرده اند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.