اختصاص ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ذوب آهن ملکان

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل کارخانه ذوب آهن این شهرستان اختصاص یافت.

سیدعلی موسوی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان ملکان گفت: این مبلغ از طریق تسهیلات بانکی تامین شده و ۲۰ میلیارد تومان دیگر آورده سرمایه گذار طرح است که در مجموع امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای ذوب آهن ملکان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح ابتدا واحد ذوب به بهره برداری خواهد رسید و سپس واحد نورد نیز راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این واحد تولیدی سرمایه گذاری شده است

موسوی ادامه داد: در مجموع ۷۰ درصد طرح بدون استفاده از تسهیلات دولتی به اتمام رسیده و ۳۰ درصد باقی مانده طرح نیز از طریق تسهیلات بانکی در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: با راه اندازی واحد ذوب این کارخانه برای ۷۰ نفر به طور مستقیم و برای ۴۲۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد خواه دشد.

وی اضافه کرد: ظرفیت این کارخانه ۳۵۰ هزار تن نورد و ۴۰۰ هزار تن ذوب در سال است ودر صورت تکمیل کل طرح برای یک هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد.

کارخانه ذوب آهن ملکان در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شد، اما بعد از ۱۵ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است و تکمیل آن گامی بزرگ در رشد و شکوفایی صنعتی این شهرستان در پی خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.