مجلس ترحیم آیت الله فیض سرابی در روستای لکلر شهرستان ملکان برگزار شد

مجلس بزرگداشت آیت الله فیض سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان در روستای لکلر شهرستان ملکان برگزارشد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت الاسلام حافظ زمانی امام جمعه ملکان با اشاره به ابعاد شخصیتی این عالم، ساده زیستی وتوجه به محرومین را از ویژگی‌های آیت الله فیض سرابی دانست وگفت :بی شک یاد وخاطره ایشان دردل مردم شهرستان ملکان مخصوصا روستای لکلر جاودانه خواهد ماند.

آیت الله فیض سرابی از سال ۱۳۵۲ کار تبلیغ وطلبه گی خود را ادر روستای لکلر از توابع ملکان شروع کرد وبیش از ۴۸ سال دراین روستا به کار تبلیغ دینی مشغول بود ومنشاء بسیاری از اقدامات خوب عمرانی در روستا بوده است.

با وجود درجات عالی ونمایندگی مجلس خبرگان وسمت‌های مهم کشوری هیچ وقت روستای محل طلبگی خود را از یاد نبرد وتا پایان عمر در روستای لکلر به منبر می‌رفت.

مردم این شهرستان قدردان این عالم برجسته هستند وخواهند بود وجاده لکلر به ملکان یکی از اقدامات عمرانی اوست که تاثیر زیادی درتسهیل رفت وآمد مردم دارد.

 آیت الله محمد فیض سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی (ره) و امام خمینی (ره)، پس از یک دوره بیماری، صبح روز ۲۲ فروردین امسال در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آن مرحوم در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم عضو مجلس خبرگان رهبری بود.

مرحوم فیض سرابی در ۱۳۰۷ هجری شمسی در روستای زرنق از توابع سراب در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. بعد از تحصیلات ابتدایی در محضر مرحوم ملاباقر و مرحوم حاج میرزا علی اصغر عالمی به تبریز عزیمت کرده و در مدرسه طالبیه تبریز مشغول ادامه تحصیل شد که بعد از اتمام سطح در جوار رحمت کریمه اهل بیت (س) از اساتید معظم استفاده کرد و چند سال نیز در نجف اشرف تلمذ کرد.

آن مرحوم بعد از انقلاب به دستور حضرت امام (ره) مسئول کنترل کمیته ­های شهرستان‌های مراغه، میاندوآب و سراب بود.

وی ریاست شعب مختلف دیوان عالی کشور، عضویت در هیئت نظارت بر اجرای فرمان امام (ره) در استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیئت نظارت بر احکام صادره دادگاه‌های انقلاب در سال ۱۳۵۹ و ریاست شعبه حل اختلاف سه نفره دیوان عالی کشور و رئیس شعبه ۸ دادگاه عالی انقلاب در قم را نیز بر عهده داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.