در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده حافظ ارزش‌های اسلامی در تبریز عنوان گردید؛ تربیت دانش آموزان با شخصیت انسانی آنها مرتبط است

به گزارش عصرآزادی آنلاین، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده حافظ ارزش‌های اسلامی و اقامه کننده نماز اول وقت در مدرسه ابتدایی دخترانه شهید منتظر قائم با بیان اینکه نبود فرهنگ عفاف و حجاب زمینه سقوط جامعه را فراهم می‌کند گفت: جامعه‌ای که در آن عفاف و حجاب نباشد هر لحظه همه چیز آن در معرض سقوط است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی با تذکر اینکه بخش عظیمی از مسئله سقوط فضیلت عفاف و عمل نکردن به فریضه نماز، توسط کمرنگ و بی‌رنگ شدن حجاب صورت می‌گیرد افزود: اکنون یکی از بحران‌های بزرگ جوامع غربی، مسئله کاسته شدن درجه عفاف است که به مرز سقوط رسیده است.
وی با قدردانی از معلمان و مسئولان این مدرسه به جهت اقدامات صورت‌گرفته در زمینه تشویق دانش آموزان به رعایت حجاب اسلامی و فرهنگ سازی جهت اقامه نماز اول وقت و روزه داری در ماه مبارک رمضان به دانش آموزان اضافه کرد: کاری که شما انجام می‌دهید کار بسیار بزرگی است که با اساس شخصیت انسانی مرتبط است.
نستوهی عمل به واجبات دینی را یک کار جمعی، فرهنگی و ریشه‌ای دانست و تأکید کرد: باید همه مراکز تربیتی مثل شما از همان ابتدای دوران کودکی، این فضائل را آموزش دهند.
وی با یادآوری اینکه خانواده‌ها برای ایجاد روحیه عمل به فرائض دینی در گام نخست باید فرهنگ‌سازی کنند خاطرنشان کرد: این فرهنگ‌ سازی خانوادگی باید به‌ وسیله دستگاه‌های ارتباط جمعی، روحانیت، حوزه‌های علمیه، مطبوعات، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی به آنها القا شود تا این معنا را در جامعه حاکم کنند.
در پایان این مراسم از دانش آموزان برگزیده ای که حافظ ارزش‌های اسلامی بوده و اقامه کننده نماز اول وقت و روزه اولی در مدرسه بودند توسط دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.