راه اندازی دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی

در نشست روسای دانشگاه های تبریز و کافکاس ترکیه بررسی شد:

رییس دانشگاه کافکاس کشور ترکیه و هیات همراه وی با حضوردر دانشگاه تبریز راهکارهای عملیاتی توسعه و تعمیق همکاری های مشترک دانشگاهی بین دو طرف را مورد بررسی قرار دادند.

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، راهکارهای عملیاتی توسعه و تعمیق همکاری های مشترک دانشگاهی بین دانشگاه تبریز و دانشگاه کافکاس کشور ترکیه امروز با حضور پرفسور دکتر حوسنو کاپو رییس دانشگاه کافکاس، پروفسور دکتر انگین کلیج معاون رییس دانشگاه در امور بین الملل دانشگاه کافکاس، پرفسور دکتر حاج علی نجف اوغلو، مدیر روابط بین الملل دانشگاه کافکاس، پرفسور دکتر سینان کوجا ترک، رییس دانشکده پزشکی دانشگاه کافکاس، پرفسور دکتر گنجر الکلیچ، رییس دانشکده علوم دانشگاه کافکاس، پرفسور دکتر عمر دوه جی، رییس دانشکده مهندسی و معماری دانشگاه کافکاس و پرفسور دکتر آلپ اسلان یوجه، رییس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه کافکاس، رییس دانشگاه تبریز، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون پژوهش و فناوری، معاون پشتیبانی و منابع انسانی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز و نیز برخی مدیران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز برگزار شد.

●استفاده از پتانسیل های دو دانشگاه برای توسعه همکاری های بیشتر

دکتر صفر نصرالله زاده، رییس دانشگاه تبریز ضمن خوش آمدگویی به رییس دانشگاه کافکاس کشور ترکیه و هیات همراه وی گفت: دانشگاه کافکاس از جمله دانشگاه های مهم و تاثیرگذار شرق کشور ترکیه است و امیدواریم این دیدار، آغازی دیگری برای گسترش بیشترهمکارهای بین المللی در بخش های مختلف دو دانشگاه شود و با گفتگو و مذاکرات هم می توان به نتایج مفید و رضایت بخشی دست یافت.

وی در ادامه افزود: دانشگاه های ایران و ترکیه در حوزه های مختلف، دارای ظرفیت و توانمندی های زیادی هستند که می توان ازاین پتانسیل ها برای توسعه همکاری های بیشتر بهره مند شد.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه اظهار داشت: دانشگاه تبریز با قدمت و ظرفیتی که دارد، آمادگی توسعه همکاری با دانشگاه کافکاس در زمینه های تبادل دانشجو، استاد، اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک، دوره های مشترک، راه اندازی رشته های مشترک و اعطای مدرک مشترک، تشکیل کارگرو های اموزشی و پژوهشی مشترک را دارد.

●اجرای طرح های مشترک، انتشار مجلات، مقاله و کتاب

پرفسور دکتر حوسنو کاپو رییس دانشگاه کافکاس نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در شهر تبریز و دانشگاه تبریز گفت: با توجه به شناختی که از توانمیدی های دانشگاه تبریز سراغ داریم و تبادل نظر و گفتگوهایی که بین طرفین صورت گرفت؛ دانشگاه کافکاس آماده هر گونه توسعه همکاری با دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف و از جمله در رشته های دامپزشکی، علوم پایه، فنی، پزشکی است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های دانشگاه کافکاس گفت: این دانشگاه با قدمت ۳۰ ساله در حال حاضر ۲۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که از این تعداد ۱۸۰۰ نفر آنان دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه و منطقه هستند.

رییس دانشگاه کافکاس در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه زمینه همکاری های مشترک دو طرف باید به صورت جدی عملیاتی شود؛ تصریح کرد: این همکاری مشترک می تواند در حوزه های برگزاری دوره های مشترک، تبادل دانشجو، استاد، اجرای طرح های مشترک، انتشار مجلات، مقاله و کتاب باشد.

● عملیاتی نمودن تفاهم نامه همکاری های مشترک

دکتر سعید شجاعی مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به اهداف سفر و دیدار رئیس دانشگاه کافکاس با رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دیدار بیشتر در راستای راه اندازی دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی، آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های دو طرف‌ و عملیاتی نمودن تفاهم نامه همکاری های مشترک است.

وی در ادامه، توسعه همکاری های بین المللی با دیگر دانشگاه های معتبر جهان و عملیاتی نمودن تفاهم نامه های امضا شده با دانشگاه ها را از راهبردهای کلان دانشگاه تبریز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه تبریز با بیش از ۲۰۰ دانشگاه معتبر تفاهم نامه همکاری دارد که از این تعداد، ۶۰ مورد ان با دانشگاه های کشور ترکیه است.

بر پایه همین گزارش؛ بازدید از بخش های مختلف دانشگاه تبریز از جمله دانشکده های شیمی و مهندسی مکانیک، ساخت و تولید و نشست با روسا و مدیران گروه های آموزشی این دانشکده ها برای بررسی ظرفیت های دو دانشگاه از دیگر برنامه های رئیس دانشگاه کافکاس کشور ترکیه و هیات همراه وی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.