سیاست‌های آمریکا و اروپا شکست خورده و درحال تضعیف هستند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه برد سیاست‌های آمریکا و اروپا در منطقه کمتر شده است، گفت: آنها هزینه‌های بالایی کرده اند ولی سیاست‌هایشان شکست خورده و درحال تضعیف هستند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: امروز آمریکا و غرب ضعیف تر از قبل شده و با وجود هزینه های زیاد، برد سیاست‌های آنها از جمله در سوریه، عراق، لبنان و سایر کشورها کم شده است.

آل هاشم سپس به مذاکرات رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران اشاره داشت و ادامه داد: غروب هژمونی آمریکا در منطقه و سیاست‌هایش آغاز شده و با این اوصاف نباید به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی اعتماد و اتکا کرد.
وی سپس به واقعه تاریخی مباهله اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اگر مباهله هم سطح با واقعه غدیر نباشد از واقعه غدیر کم اهمیت تر نیست، افزود: این واقعه نشان دهنده جایگاه اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین (ع) است. مباهله و غدیر دو واقعه مهم تاریخ اسلام هر دو در ماه ذی الحجه رخ داده اند اما متأسفانه به مباهله آن گونه که انتظار می‌رود توجه نشده است. این واقع به اندازه‌ای دارای اهمیت است که لازم است این روز را با تبیین جوانب مختلف آن بزرگ داشت و معرفی کرد.
امام جمعه تبریز سپس با تاکید بر اینکه واقعه بسیار مهم مباهله باید در تمام عرصه‌ها به ویژه مجامع جهانی گرامی داشته شود، گفت: پاسداشت این روز بزرگ و ماندگار در تاریخ اسلام و شیعه که سند روشن حقانیت ولایت و نبوت است باید نسل به نسل و سینه به سینه به نسل جوان مؤمن و انقلابی منتقل شود.
وی با تاکید بر اینکه راه عبور از مشکلات سپردن کارها به مردم است، افزود: اگر کار را به مردم بسپاریم، مردم خوب می‌دانند چه کار کنند، اما مشکل ما این است که سعی می‌کنیم کارها را دولتی انجام دهیم.
امام جمعه تبریز ادامه داد: مردم توان حل مشکلات را دارند، سپردن کار مردم به مردم کاری خردمندانه است.
آل هاشم با اشاره به سرود سلام فرمانده و و فراگیر شدن آن در ایران و منطقه حتی در جهان تصریح کرد: فراگیر شدن این سرود نشان داد که برخی نهادها به بلوغ رسیدند.
وی سپس در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه باید بین مراسم سوگواری و جشن موازنه منطقی برقرار شود، افزود: نوجوانان و جوانان در سرود سلام فرمانده توانستند مردم را به میدان آورده و موجب شادابی در جامعه شوند.
آل هاشم سپس گفت: جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد.
وی گفت: اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.