توزیع اقلام کالابرگ های الکترونیکی به "کاسبان امین" سپرده می شود

رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: احیای سُنت استاد و شاگردی در بازار تاریخی شهر تبریز که در سالهای دور وجود داشت به اشتغال آفرینی ۳ هزار جوان جویای کار منجر گردید.

رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا به مناسبت هفته دولت با تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی دیدار و به تشریح اقدامات این تشکل مردمی و انقلابی در یک سال گذشته پرداخت.
سرهنگ “سیدرضا پورزینال” با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی ۶۲۰ شهید اصناف دارد گفت: بسیج به عنوان یک سازمان پیش برنده و پیشرونده اقدام می‌کند و از بدو تشکیل آن حضور در صحنه‌های مختلف و توسعه و تعمیق فرهنگ شهادت را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: در کنار مأموریت های امنیتی و جهادی، بسیج اصناف در سال ۸۷ به صورت مستقل در قالب مشارکت بازاریان تشکیل شده و در بزرگترین خانواده سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری اصناف سطح کشور حضور دارند که ۲۷ درصد جمعیت ایران را تشکیل می دهد.
پورزینال از فعالیت ۱۶۰ هزار صنف مجوزدار در سطح آذربایجان شرقی سخن به میان آورد و اضافه کرد: حدود ۱۸۵ هزار صنف در رسته های مختلف به فعالیت می‌پردازند که ۳۰ درصد جامعه جمعیتی تحت پوشش سازمان بسیج اصناف، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف را تشکیل می دهد.
رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا تاکید کرد: در تحقق اهداف این تشکل، برگزاری کلاسهای فقه بازار، تحقیق بازار اسلامی، برگزاری کلاسهای حلقه های صالحین، هیئت های هم اندیشی، حل مشکلات مالیاتی بازاریان، بررسی مشکلات اقتصادی، مضاعدت و همفکری میان همه اقشار و بسیج اصناف صورت می گیرد.
وی درباره تنظیم بازار نیز گفت: گفتمان سازی سند بسیج تنها سند مُدون پس از گام دوم انقلاب است که با ۱۲ اصل در به کارگیری اهداف خود که همانا مکتبی بودن و مردمی بودن آن است با سایر دستگاههای اجرایی مرتبط همکاری می کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا با اشاره به اینکه در دی ماه سال ۹۹ در سطح کشور رتبه ۲۲ را داشتیم افزود: خوشبختانه در سال جاری حائز رتبه دوم در بین استان‌های کشور شده ایم که بسیج اصناف تبریز با اندکی فاصله ناچیز از رتبه اول قرار گرفته است لذا ماموریت‌های محرومیت زدایی، فرهنگی، علمی و غیره به افزایش سطح آگاهی ها منجر می گردد تا برخی از رفتارها به رفتارهای منطقی و انقلابی تبدیل گردد.
پورزینال ادامه داد: ارتباط و تعامل با بدنه بازار و جذب افراد، برگزاری مراسم مختلف با محوریت جامعه اصناف و کسبه بازار، کارگروه های مُد و لباس به سبک پوشش ایرانی – اسلامی، تبدیل مساجد بازار تبریز به مراکز ترویج رفتارهای اسلامی، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال، تکریم از خانواده‌های ایثارگران و شهدای بازار، تجلیل از اصناف منصف و امین، حمایت از گروه‌ جهادی – قرآنی عترت یاس و غیره از جمله برنامه‌های طول سال بسیج اصناف می باشد.
وی دو شخصیت عروسکی آیناز و آراز را کاراکتر کودکان شمالغرب کشور در دنیای رویایی خود برشمرد و افزود: در قالب اهمیت به فرهنگ وطنی، این دو عروسک و با توجه به ترویج اصل حجاب اسلامی در حال تولید انبوه هستند تا انشالله پس از گذر از بوروکراسی های زائد اداری بتوان جایگزین عروسک های اروپایی نمود
رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا با اشاره به تلاش بسیج اصناف برای موانع کسب و کار جامعه هدف گفت: برای تامین نفت اصناف ورود پیدا کرده ایم و مقابله با سوداگران اقتصادی، مشکلات مالیات و دارایی بازاریان، بهداشت محیطی واحدهای صنفی و غیره در دستور کار قرار گرفته است.
پورزینال با ذکر این نکته که شیوع بحران کرونا باعث شد برای تولید ماسک با مشکل مواجه شویم تاکید کرد: در آن دوران حتی از تامین پارچه مخصوص آن نیز عاجز بودیم اما با هماهنگی های بسیج اصناف از شیراز و یزد بدون واسطه پارچه وارد کرده و از ۲۵ کارگاه تولید ماسک حمایت کردیم تا اینکه در حوزه مرکزی تبریز موفق به تولید و فروش یک میلیون ماسک با قیمت مصوب در یک سال شده و ۱۶۰ هزار عدد از آنها را نیز به صورت رایگان توزیع نماییم.
وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تُن کالاهای اساسی بین نیازمندان توزیع گردید گفت: سال گذشته در بازار تبریز از قِبَلِ احیای سنت استاد و شاگردی برای ۳ هزار نفر از جوانان شغل ایجاد شد زیرا وظیفه بسیج اصناف تسهیلگری امور بازار می باشد.
رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا، رایزنی و پیگیری های لازم در قالب کاسبان امین را یک طرح قابل توجه برشمرد و افزود: خوشبختانه حدود ۷۵۰ واحد کاسب امین تشکیل و تعیین گردید که توزیع برنج پاکستانی، مرغ، قند، روغن و غیره را در روزهای بحرانی بر عهده گرفتند و قرار است اجرای کالابرگ الکترونیکی نیز از اینگونه واحدهای صنفی استارت بخورد.
پورزینال، کنترل نانوایان، توزیع نهاده های دامی، گندم، فعالیت کشتارگاهها، کارخانه های آردسازی، تولید روغن و غیره را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: تعداد ۱۰۶ بازرس میدانی به صورت جهادی به انجام اینگونه اقدامات می پردازند که به تشکیل و بررسی بیش از ۱۱۵ هزار پرونده منجر شده است که سه هزار و ۳۱۸ پرونده متخلفان در صنوف گوناگون در مراجع قضایی تشکیل شده است.
رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا با ذکر این نکته که در سال گذشته مجموع بسته های توزیعی در کلانشهر تبریز و نواحی اطراف آن به ۷۸ هزار و ۸۳ بسته رسید اظهار کرد: این تعداد بسته ها با هزینه ۲۷ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومانی همراه بود و توانست تا حدودی از نگرانی معیشتی خانوارها بکاهد.
وی افزود: علاوه بر آن، تلاش بسیج اصناف با همیاری خیرین آذربایجانی توانست مشکلی از مشکلات شهروندان را حل نماید که در راستای آن، تعداد ۴۱ سری جهیزیه عروس با هزینه یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان به دست نوعروسان رسید، تعداد ۲۰۱۵ بسته لوازم التحریر تحویل دانش آموزان محروم داده شد و از بابت آزادسازی ۲۶ زندانی غیرعمد با پرداخت یک میلیارد و ۹ میلیون تومان سرپرستان خانوارها به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

پورزینال در پایان اظهارات خود اهدای ۱۲ دستگاه کپسول اکسیژن ساز، تعداد ۱۶۰ هزار مورد بسته بهداشتی و امثال آن را از جمله اقدامات سال گذشته بسیج اصناف دانست و تاکید کرد: خوشبختانه در ۵ ماهه سال جاری تاکنون ۹۰ هزار و ۱۳۱ بسته معیشتی در میان نیازمندان کلانشهر تبریز توزیع شده است که با مساعدت خیرین دلسوز آذربایجانی، این روند تداوم دارد.
شایان ذکر است در این نشست خبری، عباسعلی قربانعلی زاده نائب رئیس، اتاق اصناف تبریز و محمدرضا زینال خواه مسئول حوزه مرکزی بسیج اصناف تبریز حضور داشتند و به سوالاتی که مربوط به حوزه فعالیت خود می شد پاسخ دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.